OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker utbildnings- och forskningsadministratörer till den administrativa enheten vid Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap.
Verksamheten på HumUS ägnar sig åt konst, kommunikation, lärande, människor och samhället. Vi erbjuder kurser och program på grundnivå och avancerad nivå inom tolv ämnen. De flesta ämnen ger även utbildning på forskarnivå. Till stöd för utbildning och forskning finns en administrativ enhet där du som utbildnings- och forskningsadministratör kommer ingå.
Arbetsuppgifter
Arbetet som utbildnings- och forskningsadministratör är både varierat och administrativt självständigt. Det är serviceinriktat arbete och du ger ett administrativt stöd till studenter/doktorander, lärare/forskare och chefer/ledare. De vi söker ska i dagsläget ge ett stöd som är riktat till utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Vilket innebär att i arbetsuppgifterna ingår bland annat att administrera inrättande och avveckling av kurser, beredning av kursplaner, lokalbokningar, resultatrapportering. Vidare ingår att ge ett administrativt stöd till våra enhetschefer och lärare som exempelvis att administrera utbildningskollegier, beredning av beslut och planera examinationer. I rollen ingår också att utöka och utveckla det administrativa stödet till verksamhetens lärare och chefer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har modet och förmågan att vara öppen för utveckling, förändring och att kritiskt reflektera och uttrycka dina förväntningar. Du ges frihet i ditt arbete och bör därför känna ansvar för din egen arbetsinsats, dess kvalitet och resultat. Vi tror att du har engagemang att på ett aktivt och närvarande sätt samverka och bidra till utveckling samt att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du ser även betydelsen av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en vilja och engagemang att förstå sammanhang och helheter.
Vi söker dig som har
• Högskoleutbildning eller motsvarande,
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift,
• arbetslivserfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete, och
• god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa digitala system.
Det är meriterande om du
• har kunskap om institutionens ämnen, och
• har allmän förvaltningskunskap och kunskap om de regler som styr högskolan.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, att du har initiativförmåga, är serviceinriktad, kan arbeta självständigt i kombination med god samarbetsförmåga och har förmåga att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Arbetet ställer krav på att du är serviceinriktad, organiserad och strukturerad samt har förmåga att ta egna initiativ och planera din tid men även en beredskap på förändringar. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt, är delaktig i helheten och kan föreslå nya eller vidareutveckla befintliga administrativa rutiner/lösningar. Det förekommer arbetstoppar i verksamheten och därför är det viktigt med ett flexibelt förhållningssätt.
För att du ska trivas hos oss och med arbetsuppgifterna så måste du gilla att arbeta i en komplex och regelstyrd organisation där mycket är av arbetsuppgifterna görs genom digitala system.
Örebro universitet värnar om medarbetarskapet och ser att du som person har respekt, ett professionellt och konstruktivt förhållningssätt till medarbetare, studenter och delar universitetets gemensamma värderingar.
Jämlikhet
Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald.
Information
Anställningarna är tidsbegränsad på 100 % under en period på ca ett år med tillsättning under våren. Individuell lönesättning tillämpas.
För mer information är du välkommen att kontakta administrativ enhetschef Lena Nordlund, tel 019-30 13 13, e-post lena.nordlund@oru.se.
Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök"
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• CV
• Personligt brev
• Kopior av relevanta betyg/intyg
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2022-02-08. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.