Utbildnings- och marknadskoordinator

Utbildnings- och marknadskoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter ett dynamiskt och självständigt arbete där samarbete står i centrum? Trivs du med en bred och varierad roll på ett mindre familjeföretag där du förväntas att arbeta självständigt och bidra till att utveckla verksamheten? Då kan det här vara möjligheten för dig!
Rollen består i huvudsak av två delar;
Du ansvarar för att planera och administrera företagets utbildningsverksamhet.
Du ansvarar för att planera och genomföra kundevenemang och marknadsaktiviteter tillsammans med säljgruppen.

Som utbildnings- och marknadskoordinator hos Mediel får du en bred och utåtriktad roll med mycket kundkontakter och blir en viktig del av säljgruppen. Du planerar, koordinerar och driver flera mindre projekt. Till exempel anordnar du mässor och ser till att företagets kundtidning tas fram. Du ansvarar även för planeringen av företagets kursverksamhet och är spindeln i nätet på vårt utbildningscenter.
För att lyckas hos oss är du självgående, prestigelös och kan hantera flera aktiviteter samtidigt. Du behöver gilla ordning och reda och samtidigt ha ett intresse för färg och form. Det är viktigt att du kan lära dig att arbeta effektivt i olika datasystem.
Mediel är ett starkt och självständigt familjeföretag som grundades 1982 av ingenjören, entreprenören och göteborgaren Stig Svensson. Genom åren har företaget vuxit och utvecklats till en viktig leverantör av medicinteknisk utrustning.
Tjänstens placering är i öppna fräscha lokaler på huvudkontoret i Åbro Industriområde i Mölndal.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-11-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se

Ansvarsområden
I rollen kommer du ha en viktig roll i en dynamisk och spännande arbetsmiljö. Som koordinator kommer du att vara en länk mellan företagets olika delar och affärsområden. 
I rollen Utbildningskoordinator arbetar du främst med:
Planering och administration av kursverksamheten
Försäljning av kurser till befintliga och nya kunder

I rollen Marknadskoordinator arbetar du främst med:
Koordinera och genomföra försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter som mässor, utställningar, seminarier och större kundmöten
Produktion av kundtidning, koordinering och hantering av annonser samt organisering av kundutskick
Sköta hemsidan och företagets närvaro på sociala medier

Övriga arbetsuppgifter:
Dagligen vara backup för receptionen, inklusive att hantera växeltelefonen och andra receptionstjänster vid behov. Även vara behjälplig att ställa i ordning frukost
Hantera diverse administrativa uppgifter som förekommer på ett mindre kontor




Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen trivs du i ett mindre, familjeägt företag där teamkänsla och engagemang står i fokus. Du är självgående, prestigelös och drivs av att ta egna initiativ. Som en utåtriktad person med ett genuint intresse för människor är du skicklig på att bygga starka kundrelationer och skapa förtroende.
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
3-5 års erfarenhet från liknande administrativa och koordinerande roller
Erfarenhet av att koordinera och driva mindre projekt såsom exempelvis planera och genomföra mässor, utställningar, evenemang och kampanjer
Telefonvana med externa och interna kontakter med erfarenhet av att bygga långsiktiga, relationsbaserade kundkontakter
God känsla för text och bild
Mycket god vana vid Officepaketet samt erfarenhet av att hantera och söka information i olika databaser och CRM-system eller liknande verktyg
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
B-körkort

Meriterande:
Erfarenhet av flexibla arbetsroller
Tidigare erfarenhet av arbete i ett mindre företag


Om företaget

Mediel AB
I över 40 år har vi på Mediel försett svenska sjukhus med innovativa lösningar för bilddiagnostik. Som oberoende leverantör väljer vi alltid produkter som passar svenska behov. Mediels utbildningscenter Diagnosticum erbjuder både produktspecifika och allmänna kurser för röntgensjuksköterskor, läkare, fysiker och ingenjörer inom medicinsk radiologi. Våra tjänster innefattar allt från projektledning, installation och utbildning till ett helhetsansvar för service och support.
https://mediel.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mediel AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2024
  • Ansök senast: 19 november 2024

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024