OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2022-634
Till utbildningscentrum på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi ytterligare en utbildningsadministratör.
Dina arbetsuppgifter
Som en av sex utbildningsadministratörer har du en central och viktig roll i myndighetens utbildningsverksamhet, då ni tillsammans ansvarar för administrationen av myndighetens centrala utbildningar.
På enheten finns även en utbildningschef, fyra utbildningsansvariga och tre kompetensutvecklare inom digitalt lärand
Du kommer arbeta med flera utbildningar parallellt och ha ett eget ansvar för din del av verksamheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå i att
ansvara för logistiken kring utbildningarna och ha kontakten med konferenshotellen, kursledare, utbildare och deltagare,
hantera rese- och frånvarofrågor,
ta fram kursutvärderingar och delta på utvärderingsmöten,
publicera nyheter på intranätet
administrera och granska fakturor,
vara delaktig i budgetplanering tillsammans med utbildningsansvariga, och
delta i olika utvecklingsprojekt om utbildningsverksamheten.
Du kommer att sköta mycket av ditt arbete i olika it-system, främst i vår lärportal (Grade Learning) men också i systemen för ärendehantering (Platina), distansutbildning (Skype), personal (Palasso), ekonomi (Agresso) och utvärdering (Artologik).
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska ha
gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
minst 2 års erfarenhet av självständigt administrativt arbete eller annan relevant utbildning.
Vi vill att du
är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
är självständig och ansvarstagande,
har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt,
är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
har mycket lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer samt har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration. Det är även meriterande om du har bakgrund från något serviceyrke eller har arbetat inom rättsväsendet.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 700 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67