OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion är en av Humanistiska fakultetens sex institutioner och har cirka 100 anställda och cirka 1 000 studenter. För mer information om institutionen se www.lir.gu.se.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär huvudsakligen utskick till studenter vid antagning, registrering, administration av kursmaterial, schemaläggning och tentamensadministration. Andra administrativa uppgifter, så som exempelvis diarieföring, kan även förekomma.
Du ska utgöra ett administrativt stöd åt studierektorer, undervisande personal och studenter samt ha ett nära samarbete med studievägledare och viceprefekt för utbildning på grund och avancerad nivå.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av utbildningsadministration på universitet eller högskola och har arbetat i administrativa system som exempelvis Ladok, NyA, Canvas och Time Edit.
Du ska vara administrativt skicklig och serviceorienterad, ha lätt för att samarbeta och upprätthålla goda kontakter med studenter och lärare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi har krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Anställning
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 31 januari 2023
Omfattning: 50 %
Placering: Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion, Göteborg universitet
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Annika Bourdieu, administrativ chef
annika.bourdieu@lir.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-03-31
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.