OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Placering: Gemensamma förvaltningen, Enheten för utredning och lärarutbildning
Från 1 november 2016 inrättas en ny enhet inom Gemensamma förvaltningen - Enheten för utredning och lärarutbildning. Enheten skall ge generellt utredningsstöd inom utbildningsområdet och specifikt inom lärarutbildningen. Enhetens ansvarsområden inbegriper analysfunktion, beredningsfunktion, expertfunktion inom kvalitet, utbildningsplaneringsfunktion i relation till delar av lärarutbildningen, ansvar för samverkan med skolväsendet samt samordningsfunktion kopplad till utbildningsområdet.
I enhetens uppdrag ingår bland annat att ge relevant stöd till Samordningsnämnden för lärarutbildning (SOL). SOL har ett övergripande uppdrag att strategiskt utveckla, samordna och övergripande kvalitetssäkra lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. SOL har också ett särskilt ansvar för bland annat ämneslärarprogrammet. Tjänsten som utbildningsadministratör avser i första hand löpande administration i relevanta studieadministrativa system kopplade till lärarutbildning. I tjänsten ingår även arbetsuppgifter av mer generell administrativ karaktär. Då enheten befinner sig i en uppbyggnadsfas kan även administrativa arbetsuppgifter kopplade till universitetets samlade utbildningsutbud vara aktuellt.
Arbetsuppgifter
Arbetet som utbildningsadministratör innefattar:
. löpande arbete i relevanta studieadministrativa system så som GUL, GUBAS, Ladok, NyA och Valwebb
. handläggning av bokningsadministration i Sembok
. kontakter och samverkan med andra stödfunktioner inom Göteborgs universitet samt fakulteter och institutioner med uppdrag inom enhetens ansvarsområden
. administrativa arbetsuppgifter av relevans för enhetens löpande verksamhet
. även andra arbetsuppgifter inom enhetens ansvarsområde kan förekomma
Kvalifikationer
. För tjänsten krävs relevant gymnasial eller eftergymnasial utbildning.
. För tjänsten krävs dokumenterad relevant administrativ erfarenhet och god datorvana.
. För tjänsten krävs goda språkkunskaper i svenska och god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
. Erfarenhet av studieadministrativa system så som GUL, GUBAS, Ladok, NyA och
Valwebb är mycket meriterande.
. Erfarenhet av administrativt arbete i universitet/högskola är meriterande.
. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper där förmåga att samverka är central liksom ett lösningsorienterat förhållningssätt inom ett område med hög förändringstakt.
. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Intervjuer kan vid behov komma att göras löpande.
Inför rekryteringsarbetet har Göteborgs universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktuppgifter för anställningen
Anna Brodin, Utbildningschef
031-786 6469
Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 00 00
SACO: Catrine Folcker
031-786 00 00
SEKO:
031-786 00 00
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".