OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Psykologiska institutionen bedriver en omfattande utbildnings- och forskningsverksamhet inom psykologi i samverkan med det omgivande samhället. Den forskning som bedrivs bedöms av internationella granskare som mycket god och söktrycket på våra utbildningar är sedan många år tillbaka högt. Se www.gu.se/psykologi för mer information.
Institutionen största utbildning är Psykologprogrammet som leder till psykologexamen. På institutionens utbildningsklinik tar de blivande psykologerna emot patienter för psykoterapi de sista tre terminerna på psykologutbildningen.
Institutionens har drygt 160 anställda varav 18 personer inom verksamhetsstöd. Vi söker nu en utbildningsadministratör till verksamheten på kliniken.
Arbetsuppgifter
Arbetet som utbildningsadministratör på utbildningskliniken innebär i huvudsak att tillsammans med klinikansvariga psykologer och kursansvariga lärare planera för, och samordna, verksamheten vid kliniken samt att stödja studenter, klinikansvariga psykologer, lärare och handledare. Förutom att ha kontakt med studenter och övrig personal, för att bistå med information av olika slag, har utbildningsadministratören också kontakt med de patienter som söker sig till utbildningskliniken. Arbetet sker även i nära samarbete med övriga utbildningsadministratörer, studierektorer, studievägledare med flera från institutionen verksamhetsstöd.
I arbetsuppgifterna ingår vidare att ta minnesanteckningar vid möten samt andra administrativa uppgifter. Utbildningsadministratören bistår också i rekryteringen av externa handledare till utbildningen. Administrationen sker i enlighet med institutionens rutiner och gällande regelverk.
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta i en varierande roll som administratör och som har lämplig eftergymnasial utbildning inom, för anställningen, relevant område, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från högskolesektorn är meriterande likaså erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Arbetet förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk och administrativa system av relevans för arbetsområdet.
Mycket god datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office-programserie samt goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, är ett krav. Tidigare erfarenheter av administrativa system som används vid Göteborgs universitet är meriterande, såsom Ladok och Canvas. Erfarenhet av arbete i TimeEdit är meriterande.
Vi söker en utåtriktad person som har lätt för att samarbeta och har ett serviceinriktat arbetssätt. Arbetet kräver en väl utvecklad förmåga att kunna bemöta människor med olika behov. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, god planeringsförmåga, förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt förmåga att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har ett intresse för verksamhetsutveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är tillsvidare, omfattning 75–100%, med placering vid psykologiska institutionen. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Tillsättningsförfarande
I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med intervjuer, arbetsprov och referenstagning. Dessa moment kommer i förekommande fall också att ligga till grund för bedömningen.
Kontaktuppgifter för anställningen
Frågor om anställningen kan ställas till administrativ chef Karin Cedhagen, karin.cedhagen@psy.gu.se, 031-786 1489.
Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till personalhandläggare Therese Björkäng, therese.bjorkang@psy.gu.se, 031-786 16 32.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-06-13
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.