OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
På institutionen för biomedicin bedrivs forskning och undervisning inom prekliniska och kliniska medicinska ämnen. Institutionen är indelad i följande fyra avdelningar: infektionssjukdomar, mikrobiologi och immunologi, medicinsk kemi och cellbiologi samt laboratoriemedicin. För närvarande har institutionen cirka 360 medarbetare och cirka 450 MSEK i omsättning.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med utbildningsadministration för institutionens olika kurser tillsammans med institutionens övriga utbildningsadministratörer. Utbildningsadministratörens roll är att genom ett proaktivt arbete hantera administrationen med både hög kvalité och bra serviceanda. Arbetet som utbildningsadministratör innebär varierande arbetsuppgifter och består bland annat av: planering av kurser, administrering i flertalet system, betygsrapportering, tentamensadministration, schemaläggning och lokalbokning samt hantera kursutvärderingar. Arbetet innebär ett nära samarbete med utbildningsadministratörerna, institutionens lärare och studievägledare.
Du kommer att ha daglig kontakt med studenter och lärare och ingå i institutionens utbildningsadministrativa grupp. Arbetet utförs enligt gällande rutiner och regelverk. Du förväntas medverka till att utveckla processer och rutiner för en effektiv studieadministration.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens som bedöms som likvärdig och har arbetat med administration. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom högskola/universitet är särskilt meriterande, framförallt om du har erfarenhet av universitetets system så som Ladok, Gubas, Canvas, Disa, NyA och Time Edit. Det är en fördel om du är insatt i lagar och regelverk som styr statliga myndigheter.
Arbetet ställer krav på egenskaper som noggrannhet, problemlösningsförmåga och god samarbetsförmåga. Du är drivande i ditt dagliga arbete och kan arbeta självständigt så väl som i grupp. För arbetet krävs också att du kan arbeta strukturerat, med god organisation och effektiv prioritering. Vi tror att du trivs i en miljö där du har många kontakter och har en hög servicekänsla. Särskild stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat, 12 månader eller till dess ordinarie befattningshavare är åter i tjänst, med omfattning 100% och placering tills vidare vid institutionen för biomedicin. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Birgitta Vallhagen, tfn: 031-786 5007, e-post: birgitta.vallhagen@gu.se eller utbildningssamordnare Åsa Samdell, tfn: 031-786 3458, e-post: asa.samdell@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 22-09-15.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.