OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Personalenheten är en universitetsgemensam funktion med övergripande uppdrag att utveckla, samordna och följa upp universitetets arbetsgivarpolitik. Enheten utvecklar och samordnar styrdokument, processer, arbetssätt och systemstöd, genomför kompetensutveckling, tillhandahåller specialistkompetens och bistår verksamhetens chefer och personalhandläggare med rådgivning, handlings- och processtöd. Personalenheten är organiserad i tre sektioner med drygt 30 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör vid Personalenheten är du en del av ett team som arbetar med interna medarbetar-, chefs- och ledarutbildningar och annan kompetensutveckling för alla anställda vid Göteborgs universitet. Du kommer att ansvara för administrativa uppgifter och har en viktig roll i att ge våra deltagare en värdeskapande upplevelse från början till slut. I ditt arbete ingår även ansvar för egna mindre projekt samt att medverka i utveckling av arbetet med utbildningsadministration för fortsatt kvalitet och verksamhetsnytta. Utbildningsverksamheten ingår i sektionen för arbetsmiljö, likabehandling och kompetensutveckling vid personalenheten.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med att ge administrativt stöd i personalenhetens utbud av interna utbildningar såsom att lägga upp utbildningar i Sembok, boka lokaler och förtäring, bevaka och följa upp bokningar samt svara på frågor och hantera önskemål från deltagare och kursledare. I arbetet ingår också att:
• Medverka vid planering och uppföljning av vårt utbildningsutbud
• Medverka vid uppföljning av fakturor och kostnader kopplade till ledar- och kompetensutveckling
• Delta vid uppstart av olika utbildning för att ställa ordning lokal, testa teknisk utrustning samt att i enstaka fall också introducera/ge stöd till kursledare och deltagare på plats
• Ge stöd i enklare tekniska och behörighetsfrågor i utbildningsadministrativa system samt medverka vid systemutbildningar
• I övrigt förekommande administrativa uppgifter
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du:
• relevant högskoleutbildning
• erfarenhet av att ha arbetat med utbildningsplanering och utbildningsadministration
• erfarenhet av att hanterat utbildningsadministrativa system
• erfarenhet av att beställa tjänster av konferensanläggningar och externa leverantörer av utbildningar
• kännedom om systematiskt arbetsmiljöarbete
• grundläggande kunskaper inom ekonomi och uppföljning
• kunskaper i IT, särskilt Excel samt e-post och kalenderfunktioner i Outlook
Det är meriterande med arbetslivserfarenhet av offentlig verksamhet och av universitets utbildningsadministrativa system Sembok.
Du är serviceinriktad, trivs med att ha kontakt med kursdeltagare och kursledare och duktig på att planera och koordinera arbete. Du är noggrann, strukturerad och målmedveten samt kostnadsmedveten. Du uttrycker dig väl i tal och i skrift när det kommer till att formulera svar på frågor, ta fram ruiner, webbtexter och utbildningsmaterial. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende och goda relationer med de personer du möter i ditt arbete, hos såväl enskilda kursdeltagare och kursledare som medarbetare och chefer i verksamheten. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Utöver kraven ovan kommer vi, vid urval och inför beslut om anställning, att beakta om den sökande omfattas av en arbetsmarknadspolitisk åtgärd enligt 4 § anställningsförordningen (1994:373).
Anställning
Anställningen är på 100% heltid tillsvidare dock längst t o m 2023-07-31 enligt särskilda villkorsavtalet för vissa statliga anställningar (VASA), med placering vid Personalenheten. Tillträde omgående.
Vi välkomnar sökande med någon form av anställningsstöd.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Mathias Hassnert 031-786 6129 alt. mathias.hassnert@gu.se.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 14 februari.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.