Utbildningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM 2016-47

Till utbildningscentrum på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en utbildningsadministratör.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter

Som utbildningsadministratör vid utbildningscentrum på huvudkontorets personalavdelning fungerar du som spindeln i nätet för Åklagarmyndighetens utbildningsverksamhet. Du är en av fem administratörer som ansvarar för logistiken kring våra utbildningar, och du har eget ansvar för din del av verksamheten. Du arbetar med flera kurser parallellt och ditt arbete omfattar allt från bokning av konferenshotell till sammanställning av kursutvärderingar och granskning av fakturor.

Däremellan arbetar du med att:

publicera kursinbjudningar och andra utbildningsnhyheter på intranätet ge service och administrativt stöd åt våra kursledare och deltagare sammanställa listor och rapporter
Du kommer att sköta mycket av ditt arbete i våra olika IT-system, bl.a. vår lärportal, ärendehanteringssystem, personalsystem, ekonomisystem och utvärderingssystem.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du måste ha:

Gymnasieexamen Erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser relevant
Som person ser vi gärna att du:

Är noggrann, strukturerad och kan följa dom förhållningsregler och rutiner som finns Är självständig och ansvarstagande Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt. Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning Är serviceinriktad
Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

6 månaders provanställning

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024