OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är som trippelackrediterad en av världens främsta handelshögskolor. Vi erbjuder högkvalitativ utbildning och ger bland annat fyra utbildningsprogram på grundnivå och 13 magister- och masterprogram. Ekonomihögskolan samverkar med företag och myndigheter i regionen och på fakultetens sex institutioner och fem forskningscentra bedrivs forskning i världsklass. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar ständigt med att utveckla vår ställning som en attraktiv arbetsgivare.
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.
Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som utbildningsadministratör måste du trivas med rutinuppgifter och ha en hög grad av servicekänsla. I rollen ingår att ge service till studenter, lärare och allmänhet vad gäller kurser, tentamen, litteratur med mera.
Exempel på arbetsuppgifter är:
- registrering och rapportering i studiedokumentationssystemet Ladok3,
- vara kontaktperson för lärare beträffande administration av kurser, beställa kurslitteratur, ta fram antagningslistor, ansvara för rutiner kring tentamina m.m.,
- ansvara för att studenterna får den information de behöver om aktuell kurs genom att skicka välkomstbrev samt publicera och uppdatera information i studentportalen Canvas,
- delta, moderera och hålla möten i Zoom, Teams eller liknande redskap,
- besvara och hantera e-post från studenter och övriga intressenter,
- ansvara för arkivering, diarieföring och diverse kursmaterial,
- behörighetsvärdera samt ta fram diverse utdrag och intyg,
- vara behjälplig vid olika administrativa arbetsuppgifter,
- bereda och utreda frågor inom utbildning och administration,
- koordinera och samordna antagning och administration till de masterprogram man ansvarar för.
Anställningen kännetecknas av säsongsvariationer med stundtals högre arbetsbelastning, särskilt i samband med terminsstart och antagningstid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete innefattande myndighetsutövning eller motsvarande och har god datorvana. Du måste drivas av effektivitet, noggrannhet och service samt ha förmåga att både planera för och hantera en komplex vardag med många olika arbetsmoment. God kommunikativ förmåga är av vikt för att trivas och utvecklas med arbetet. Du bör även ha lätt för att arbeta såväl självständigt som i grupp och kunna ta egna initiativ. Vi söker dig som är intresserad av arbete med utveckling och förenkling.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av den här tjänsten.
Krav
- Fullgjord gymnasieutbildning
- Erfarenhet av studier vid universitet/högskola motsvarande minst två år
- Mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Mycket goda språkkunskaper i engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Erfarenhet av arbete där det finns höga krav på kommunikativ förmåga
- Goda kunskaper i Excel och Word
- Erfarenhet av att arbeta i digitala mötesverktyg som Zoom och Teams
- Vana vid att arbeta självständigt men också i grupp
- Vana vid att arbeta med rutinuppgifter med en tydlig deadline
Nödvändiga egenskaper
- Noggrann, strukturerad och ordningsam
- Stresstålig
- God förmåga att organisera och prioritera samt planera och genomföra uppgifter
- Mycket god känsla för service samt lyhördhet och flexibilitet
- Flexibilitet beträffande arbetstider
Meriterande
- Kunskaper i system som används vid utbildningsadministration såsom Canvas, NyA, Blackboard eller motsvarande
- Erfarenhet av arbete i en serviceorienterad organisation
- Uppdrag av karaktären sekreterare i nämnder, utskott, styrelser eller liknande
- Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
- God förmåga att snabbt lära sig administrativa system
- Examen vid universitet/högskola
Villkor
Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Instruktioner för ansökan
Ansökan ska innehålla ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och varför du är lämplig för den. Ansökan ska även innehålla CV samt examensbevis eller motsvarande.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gert Paulsson
046-222 95 04
Jens Hultman, docent
jens.hultman@fek.lu.se
Johan Anselmsson, universitetslektor, docent
046-2227813, 0709-967680
Thomas Kalling, prefekt, professor
046-222 95 04
Rolf Larsson, universitetslektor
046-222 46 80, 0702-22 05 07
Olof Hallonsten, forskare och projektledare
0733-794480
Marie Löwegren, Föreståndare SKJCE, Universitetsle
046-222 73 26, 070-734 91 00
Rolf Larsson, universitetslektor
046-222-46-80, 0702-22-05-07
Rolf Larsson, universitetslektor
046-2224680, 0702-220507
Merle Jacob, Professor
+4646 222 42 24, merle.jacob@fek.lu.se