OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2017-218
Till utbildningscentrum på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en utbildningsadministratör.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör vid utbildningscentrum på huvudkontorets personalavdelning fungerar du som spindeln i nätet för Åklagarmyndighetens utbildningsverksamhet. Du är en av fem administratörer som ansvarar för logistiken kring våra utbildningar, och du har eget ansvar för din del av verksamheten. Du arbetar med flera kurser parallellt och ditt arbete omfattar allt från bokning av konferenshotell till sammanställning av kursutvärderingar och granskning av fakturor.
Däremellan arbetar du med att:
publicera kursinbjudningar och andra utbildningsnhyheter på intranätet ge service och administrativt stöd åt våra kursledare och deltagare sammanställa listor och rapporter
Du kommer att sköta mycket av ditt arbete i våra olika IT-system, bl.a. vår lärportal, ärendehanteringssystem, personalsystem, ekonomisystem och utvärderingssystem.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du måste ha:
Gymnasieexamen Erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser relevant
Som person ser vi gärna att du:
Är noggrann, strukturerad och kan följa dom förhållningsregler och rutiner som finns Är självständig och ansvarstagande Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt. Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning Är serviceinriktad
Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
6 månaders provanställning
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10