Utbildningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden.

Change starts here!


Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik samt rätts- och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som forskare, lärare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Vi är ackrediterade genom AACSB.

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder en anställning på Ekonomihögskolans kansli i en öppen och stimulerande arbetsmiljö.

Arbetet som utbildningsadministratör består i huvudsak av att hantera det löpande administrativa arbetet inom ramen för fakultetens kurser och program på grundnivå och avancerad nivå. I arbetsuppgifterna ingår schemaläggning, kursadministration i lärplattformen MyMoodle samt handläggning av studentärenden. Du kommer att arbeta i olika administrativa system som studiedokumentationssystemet Ladok lokal- och schemabokningssystemet TimeEdit samt antagningssystemet NyA. Vidare ingår att ge information och service till studenter, lärare och ledning på såväl svenska som engelska. Andra administrativa uppgifter inom kansliets ansvarsområde kommer förekomma.

De utbildningsadministrativa arbetsuppgifterna utvecklas kontinuerligt och innebär tillämpning av rutiner och regelverk samt flertalet deadlines. Arbetet förutsätter att du har förmågan att arbeta med parallella arbetsuppgifter och i olika system samtidigt.

Arbetet bedrivs självständigt i nära samverkan med ett glatt och proffsigt gäng som har högt i tak och som tar stort ansvar. Inom kansliet finns frihet och intresse för att utveckla formerna för det egna uppdraget så att arbetet både bedrivs mer effektivt och strukturerat utan att tumma på kvaliteten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning. För anställningen krävs goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Vidare ska du ha administrativ erfarenhet från annan offentlig verksamhet. Du ska ha goda datakunskaper, lätt att lära dig nya system och intresse för att utveckla arbetssätt med hjälp av ny teknik. Har du erfarenhet av våra administrativa system såsom Ladok, NyA, MyMoodle och TimeEdit är det meriterande.

Särskilt meriterande är arbetslivserfarenhet från högskole- eller universitetssektorn och då gärna inom utbildningsadministration. Meriterande är även erfarenhet av arbete med tillämpning av regelverk gärna med anknytning till högre utbildning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som kommer till uttryck i form av god förmåga att planera det egna arbetet, noggrannhet och effektivitet. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, lösningsfokuserad, ha god samarbetsförmåga samt ha ett professionellt bemötande.

Linnéuniversitetet eftersträvar jämställdhet och mångfald inom samtliga yrkesgrupper. Vi välkomnar sökande med olika etniska och kulturella bakgrunder. Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt och det finns goda möjligheter till hemarbete. För oss är det självklart med ett inkluderande arbetsklimat och att våra medarbetare kan kombinera arbete med ett aktivt föräldraskap.

Anställning och omfattning: Vikariat heltid till och med januari 2026.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Placeringsort: Placeringsort är Kalmar, resor mellan orterna förekommer.

Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan.

Kontaktpersoner
Upplysningar lämnas av biträdande kanslichef Frida Sjökvist (frida.sjokvist@lnu.se).
För frågor om anställningsförhållanden, kontaktas HR-partner Jessica Drott (jessica.drott@lnu.se).
Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 15 oktober 2024 märkt med diarienummer HR-2024/1376.


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult

Bärbel Westphal, Prefekt

Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim  Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linnéuniversitetet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2024
  • Ansök senast: 15 oktober 2024

Besöksadress

Universitetsplatsen 1
None

Postadress

Box 451
Växjö, 35106

Liknande jobb


1 oktober 2024

Administratör till utbildningsförvaltningen

26 september 2024