OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungl. Konsthögskolan (KKH) har utbildat konstnärer och arkitekter sedan 1735 och har Sveriges största utbildning i fri konst och arkitektur på konstnärlig grund. Kungl. Konsthögskolan bedriver sin utbildning med tongivande svenska och utländska konstnärer, teoretiker och arkitekter som lärare. Många alumni och även nuvarande studenter röner framgångar både nationellt och internationellt.
Kungl. Konsthögskolan erbjuder ett 5-årigt program i fri konst och en 2-årig masterutbildning i fri konst. Högskolan erbjuder även flera vidareutbildningar på avancerad nivå vilka rymmer såväl arkitektur som fri konst och som har ett stort inslag av forskningsmetodik. Inom Kungl. Konsthögskolan bedrivs även konstnärliga forsknings-, utvecklings- och doktorandprojekt. Högskolan har ca 230 studenter och drygt 70 anställda. Lärosätet är sedan 2021 organiserat i två institutioner som leds av varsin prefekt. Kungl. Konsthögskolan är belägen på Skeppsholmen i centrala Stockholm och ingår i öns kluster av konst- och kulturinstitutioner.
Läs mer om Kungl. Konsthögskolan: http://www.kkh.se/sv/om/
Beskrivning av tjänsten
Tjänsten vänder sig till dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom högskolesektorn och är intresserad av en bred tjänst på en mindre högskola.
Rollen innehåller en stor variation av arbetsuppgifter med fokus på administrativt stöd till programmen i fri konst, samt arbete med internationell studentmobilitet. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat arbete i Ladok och annan studieadministration, sekreteraruppgifter och viss resebokning.
Kungl. Konsthögskolan bedriver studentutbyte inom Erasmus, Nordplus och via bilaterala utbytesavtal. Arbetet som internationell koordinator innebär att ha hand om inkommande och utresande studenter samt administrationen kring utbytesverksamheten.
Arbetet innebär daglig kontakt med studenter och lärare, samt samarbete inom förvaltningen. Tjänsten är placerad på utbildnings- och forskningsenheten och andra administrativa uppgifter inom enheten och förvaltningen kan också förekomma.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Erfarenhet av arbete med internationell studentmobilitet och/eller studieadministration inom högskolesektorn
Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat med Ladok.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har en god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningsätt mot studenter samt dina medarbetare. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Avslutningsvis är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt även när du behöver hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Anställningen
Anställningen är på heltid och är en särskild visstidsanställning enligt (5 § 1 p LAS) på 6 månader med möjlighet till en tillsvidareanställning. Tillträde är senast i januari 2024 eller tidigare enligt överenskommelse.
Möjlighet till distansarbete förekommer i denna tjänst efter överenskommelse med vederbörande chef. I övrigt följer vi statliga anställningsvillkor med goda semester- och friskvårdsförmåner. Avslutningsvis vill Kungl. Konsthögskolan ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av Enhetschef Anneli Hovberger, 070-868 88 77.
Information om allmänna anställningsvillkor lämnas av HR-chef Rickard Stöhr, 070-140 29 04.
Fackliga företrädare är Carl Johan Eriksson (SACO) och Göran Svenborn (ST) som båda nås på telefonnummer 08-614 40 00.
Välkommen med din ansökan senast 2023-10-13 märkt med diarienummer: 2.4.1/2023:297.