Utbildningsadministratör med känsla för service

Utbildningsadministratör med känsla för service

Arbetsbeskrivning

Enheten HR-specialistområden inom hälso- och sjukvårdens stab är en bred verksamhet som har i uppdrag att leverera utbildning, tjänster och service inom områdena strategisk personalförsörjning, kompetensstyrning, hälsofrämjande samt medarbetarskap/ledarskap.

Beskrivs du ofta som en ”doer” och en administrativ klippa? Vi söker en utbildningsadministratör och erbjuder dig en varierande roll med fokus på administration och att ge förstklassig service. Känner du igen dig i beskrivningen nedan välkomnar vi din ansökan!

Arbetsbeskrivning
I din roll som utbildningsadministratör är du självständig men samtidigt en viktig lagspelare. Du kommer att ingå i ett team med fyra engagerade medarbetare där lösningsfokus och god service är två starka drivkrafter. Hos oss är det en självklarhet att man hjälper varandra och har roligt tillsammans. Du kommer i huvudsak att arbeta med utbildningsadministration i samarbete med  flera programansvariga och utbildningsledare från olika verksamheter inom regionen. Här är det din uppgift att hålla ordning och skapa struktur samt säkerställa en effektiv administration av såväl enskilda utbildningar som för helheten.

Arbetsuppgifterna består bland annat av bokning av utbildningslokaler samt mycket kontakter med konferensanläggningar och ansvariga utbildare. I arbetsuppgifterna ingår även att utföra utbildningsadministration i form av utskick av inbjudningar och program till både fysiska och digitala utbildningar samt administrera och publicera utbildningar i vår digitala utbildningskatalog. Även arbetsuppgifter med att lägga upp enklare e-utbildningar i vårt IT-stöd kan förekomma. Du stöttar även upp med support via vårt ärendehanteringssystem. Utöver detta arbetar du med att självständigt samordna andra uppdrag som exempelvis interna konferenser. Vid dessa tillställningar är du även ibland värd/värdinna. Även ekonomiadministration ingår i uppdraget i form av grundläggande ekonomisk uppföljning samt fakturahantering.

Utbildning och erfarenhet
Du har gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration och en bred erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har även erfarenhet från något serviceyrke, gärna från någon supportfunktion. Du har mycket god datorvana och kunskap i Officepaketet samt kunskaper i något utbildnings-, ärendehanterings- eller ekonomisystem alternativt lätt för att lära dig nya system. Du har goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.  

Personliga egenskaper
Ditt arbetssätt kännetecknas av att du får saker och ting gjorda. Du är noggrann, systematisk och strukturerad och du förstår vikten av att ha god ordning när man jobbar med administration. Du planerar och organiserar självständigt ditt arbete. Du har lätt för att skifta fokus och kan prioritera om när arbetet kräver det. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs det att du har en naturlig förmåga formulera dig och kan kommunicera på ett informativt och trevligt sätt. Du har också lätt för att skapa goda samarbeten.  

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Specialistområden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024