OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student eller egen företagare och har ett intresse av hantverk? Vill du arbeta i en familjär atmosfär där din kreativitet och kompetens får utrymme att blomstra? Då är detta din chans att bli en del av en väletablerad och välkomnande organisation i tjänsten som kommunikatör!
OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi en utbildningsadministratör med intresse för marknadsföring på ca 60%. Här har du möjlighet att bli del av en familjär och anrik organisation som har högt i tak. Vår kund har en positiv och stödjande arbetsplats. Här uppmuntras varje medarbetare till att växa och bidra till organisationens övergripande framgång. Med en blandning av kompetenser och en öppen kommunikationskultur strävar organisationen efter att skapa en plats där varje medarbetare känner sig motiverad och inspirerad att leverera sitt bästa arbete.
Som utbildningsadministratör hos vår kund kommer du stötta vår kunds marknadsföringsansvariga med administration kopplat till utbildningar samt marknadsföring. Du kommer att arbeta verksamhetsnära med att bland annat planera och hålla i utbildningskursen "grundläggande marknadsföring". I tjänsten ingår även operativt marknadsföringsarbete i form av att underhålla organisationens sociala medier, skapa innehåll i diverse kanaler och redigera bilder.
Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work med ambition till överrekrytering. Det innebär att du inledningsvis kommer arbeta som konsult via Academic Work. Det kan komma att finnas en möjlighet att på sikt bli anställd av organisationen.
Du erbjuds:
* En meriterande tjänst i en familjär organisation där du får arbeta med stort ansvar under frihet
* En karriärspartner i form av en dedikerad konsultchef under uppdragets gång
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvar för planering och kursansvar/undervisning i kursen Grundläggande Marknadsföring som hålls en gång i veckan (fredagar) under sju veckor från slutet av januari.
* Planera och genomföra vår kunds deltagande i olika mässor, inklusive Möbelmässan, Antikmässan och eventuellt även SACO-mässan.
* Skapa och hantera administrativa dokument (främst i Excel), samt registrering av studenter.
* Hantera vår kunds sociala medier (skapa och publicera innehåll), vara webbredaktör, skapa nyhetsbrev och delta vid förberedande utbildningar.
* Ansvara för kommunikationen kring examensutställningen, inklusive kontakt med curatorer och framtagning av kommunikationsmaterial.
* Vara kontaktperson för 20 studenter, genomföra besök på deras lärlingsplatser, sätta betyg och hantera administration kopplad till deras handledare.
* Utföra annan förekommande administration.
VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom marknadsföring (för att ha den grundläggande kunskapen att utbilda inom detta)
- Erfarenhet av administration, gärna i en mindre organisation.
- Intresse för marknadsföring & utbildning
- Intresse för hantverk
- Mycket god datorvana
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av egenföretagande
- Har B-körkort
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som trivs med både högt och lågt arbete, och som har lätt för att ta ansvar och driva uppgifter framåt. För att lyckas i rollen krävs det att du har en förmåga att arbeta brett och trivs i en mindre kontext. Du prestigelös, ödmjuk och har en förmåga att samarbeta med både interna och externa parter. Samtidigt är du pedagogisk, strategisk och inte rädd för att presentera nya idéer. Vidare har du en förmåga att ta ansvar för din egna utveckling och driva ditt arbete framåt utan direkta riktlinjer samt har en stark förmåga att skapa engagemang.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231