OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
På stadsledningskontoret arbetar närmare 100 personer och vi fungerar som stabsorgan till
kommunstyrelsen. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service inom bland annat
upphandling, HR, it och ekonomi.
HR-enheten består av åtta engagerade medarbetare och en enhetschef. Tillsammans med
Löneenheten utgör vi stadens Personalavdelning. Enheten arbetar såväl
strategiskt som operativt med olika personalfrågor. Sedan hösten 2018 driver vi Medarbetarlyftet, en stor utbildningssatsning för stadens 2500
medarbetare. Nu söker vi dig som kan arbeta halvtid med utbildningsadministration under höstterminen 2019.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss har du ett nära samarbete med vår utbildningsansvarige och en av våra HR-assistenter. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot anmälningar, upprätta deltagarlistor, förberedelse av ett stort antal nano-utskick, ordna med lokalbokningar, fikabeställningar, hålla kontakter med kursdeltagare, fakturering samt andra förekommande administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutfört en gymnasieutbildning, har tidigare vana av administration och ett stort intresse av administrativa processer. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och kan hålla en hög servicenivå. Vi tror att du trivs bra med både självständigt arbete och att upprätthålla ett gott samarbete med våra utbildare och andra samarbetspartners i staden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Individuell lönesättning.
Tillträde i mitten av augusti eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till mitten av december med förbestämda veckodagar, två heldagar och en halvdag.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Lisa Engström, Enhetschef, 73-079 32 20
Arbetsplats
Lejonvägen 15
181 32 Lidingö
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05