OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du goda kunskaper inom utbildningsområdet och en starkt utpräglad serviceskänsla? Gillar du att arbeta med många olika frågor, värdskap att vara en viktig spindel i nätet? Då är du den vi söker till vår kompetenta och trevliga organisation på Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation i beläget centrala Stockholm!
Vem är det vi letar efter?
Du som ska jobba som utbildningsadministratör hos Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation bör till att börja med uppskatta att arbeta med utbildningar och ha arbetsuppgifter som involverar flera personer med andra arbetsuppgifter.
Du behöver klara av att ha många bollar i luften och snabbt lösa uppkomna situationer samt en stor känsla och ansvar för detaljer. Du gillar när utmaningen ibland är stor och du förmår att se helheten i ditt uppdrag.
Du är en prestigelös person som klarar kvalificerade arbetsuppgifter men är även beredd att göra enklare arbetsuppgifter som förekommer för att få till en väl fungerande utbildningsverksamhet i en liten organisation.
Är du nyfiken på ett arbete som kan innebära möjligheter att få vara med och påverka? Har du dessutom ett brinnande intresse för utbildningsfrågor och förbättringsarbete så är det här tjänsten för dig.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansvarsområden
Vad innebär jobbet som utbildningsadministratör?
I denna roll kommer du att arbeta med alla delar av utbildningsprocessen, utom själva ”lärarrollen”. Främst kommer du hantera all administration runt utbildningarna.
Du ingår i utbildnings- och administrativa enheten och du rapporterar till administrativ chef. Du kommer arbeta i nära samarbete med respektive kursansvariga, kursledare och våra kommunikatörer.
Ditt ansvarsområde kommer vara att:
hantera förekommande kvalificerad administration kring utbildningar men också annan administration runt t ex konferenser, bokningar av olika slag
hantera bokningar/avbokningar av lokaler samt beställningar av luncher och annan förtäring
vara kursvärdinna vid utbildningstillfällen i de egna och fina utbildningslokalerna
säkerställa att servicenivån är av högsta klass
vara moderator vid digitala utbildningar och event av olika slag (medlemsaktiviteter)
öka kunskapen externt om arbetsgivarorganisationens utbildningar och deras nytta
genom omvärldsanalys, i samråd med utbildningskoordinator och övriga enhetschefer, delta i arbetet med att identifiera nya utbildningar samt bidra till att öka volymerna inom utbildningsverksamheten
identifiera förbättringsmöjligheter inom utbildningarna och kvalitetssäkra de administrativa delarna i utbildningsprocessen
Läs gärna mer om utbildningsverksamheten här:
https://www.svenskakyrkan.se/arbetsgivare/utbildningar-aktiviteter
För information:
Sista ansökningsdag är 2022-10-12, urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan, gärna med svar på Varför du? Varför Skao?
Denna rekrytering görs i samarbete mellan Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation och Randstad. För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Nadia Milotti på nadia.milotti@randstad.se eller 0768554059.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
erfarenhet av arbete inom utbildningssektorn, som utbildningsadministratör eller motsvarande
relevant utbildning för tjänsten och minst 5 års erfarenhet i rollen
en utpräglad servicekänsla
en mycket bra samarbetsförmåga i tvärfunktionella sammanhang
systemvana av utbildningsadministrativa plattformar och system (Skao arbetar idag med systemen Edu Admin och Skillboost, Zoom för möten och utbildningar).
Det är meriterande om du också har erfarenhet av:
att arrangera utbildningar och andra former av event
att ha arbetat som kursvärdinna och moderator för både fysiska som digitala utbildningar.
arbetat med moderna systemstöd i en digitaliserad utbildningsverksamhet
försäljning och arbete till såväl privat som offentlig eller ideell sektor
är flytande i svenska språket – med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Vi letar efter dig med stort intresse för alla delar av en utbildningsverksamhet och som vill vara med i vårt arbete med kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du har jobbat minst fem år med utbildningsadministration och som senaste arbete.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-10-12.
Observera vi endast hanterar ansökningar via Randstads system.
Om företaget
Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation är en arbetsgivar- och serviceorganisation med god kunskap om Svenska kyrkans verksamheter. Organisationen bistår förtroendevalda och chefer i deras uppdrag som arbetsgivare. Medlemmar i arbetsgivarorganisation är församlingar, pastorat, stift samt andra närstående organisationer, drygt 600 arbetsgivare. Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation tecknar kollektivavtal för Svenska kyrkans 22 000 anställda. Vi ger utbildning, råd och service i arbetsmiljö- samt arbetsgivarfrågor. Vi anordnar både på plats och digitala utbildningar och konferenser inom våra kunskapsområden samt flera ledarprogram.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044