OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sophiahemmet Högskola är en enskild utbildningsanordnare med Sophiahemmet ideell förening som huvudman. Målsättningen är att vara en ledande aktör inom utbildning och forskning i vårdområdet. Sophiahemmet Högskola är en högskola med modern och välutvecklad utbildningsmiljö och en attraktiv arbetsplats. Högskolan har cirka 1500 studenter i sjuksköterskeprogram, specialistsjuksköterskeprogram, magisterprogram, barnmorskeprogram och forskarutbildning. Högskolan har ansökt om doktorsexamensrätt för forskarutbildning inom området Människan i sjukdom, vård och hälsa.
Högskolan har ett utvecklat samarbete med nationella och internationella lärosäten vilket möjliggör samverkan och utbyten för både studenter och medarbetare.
Läs mer på www.shh.se
Beskrivning
Vi söker en utbildningsadministratör till Studieadministrativa enheten som tillhör Förvaltningsavdelningen.
Enheten ansvarar bl.a för studieadministration, studiedokumentation (LADOK), antagning, och examenshandläggning. Du kommer delta i teamets utvecklingsarbete av administrativa processer och flöden.
Arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör ansvarar du för delar av kursadministrationen inom lärosätet. Arbetsuppgifterna är självständiga och omväxlande, vilket ställer krav på stor flexibilitet och samarbetsförmåga.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat
- LADOK – systemadministratör, lokal systemförvaltning
- handläggning av antagning i samarbete med www.antagning.se och systemstöd i NyA
- KliPP- kliniskt placeringssystem – användaradministration och support
- e-tjänste kort - administration och support
- statistik och utrapportering av underlag till årsredovisning
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av utbildningsadministration inom universitet/högskolesektorn. Du har tidigare erfarenhet av de svenska nationella studieadministrativa systemen LADOK och NyA och kommer att kunna hjälpa oss att införa Ladok 3 under hösten 2017. Har du erfarenhet av antagningsarbete och myndighetsutövning är det meriterande. Det är ett krav att du är en van datoranvändare med en god förmåga att använda datorbaserade administrativa verktyg. För arbetet krävs även att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Du som söker tjänsten bör vara en skicklig organisatör som har lätt för att kommunicera med olika personer på alla nivåer. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och stor känsla för service tillsammans med ett gott ordningssinne. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är intresserad av och har förmåga att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt. För att lyckas i rollen som utbildningsadministratör är det är viktigt att du kan möta studenter och lärare i situationer där man periodvis arbetar under tidspress. För att bli framgångsrik i uppdraget är det viktigt att du är serviceinriktad, innehar en god social förmåga och kan representera högskolan i kontakter internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsten är ett graviditetsvikariat under 12 månader.
Välkommen med din ansökan senast den 15 mars. Intervjuer kommer ske löpande.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas ej.
Kontaktpersoner på detta företaget
Liselotte Egeland Förvaltningschef
08-406 28 18
Anna-Karin Falk HR chef
08-406 20 96
Maria Kumlin Haeggström, Laboratoriechef
08-406 29 30
Ann Lunden Fernström Studieadministrativ chef
08-406 28 27
Susanne Georgsson, Prefekt
08-406 28 92
Anna-Karin Falk, HR chef
08-406-20 96
Anders Rüter, Prefekt
08-406 28 56, alt 0727-362770
Anna-Karin Falk, HR chef
08-406 2096