OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Institutionen för socialt arbete. Sista ansökningsdag: 2023-04-02.
Institutionen för socialt arbete är en stor arbetsplats med en omfattande grundutbildning och utbildning på master- och forskarnivå. Vi bedriver också mycket framgångsrikt forskning, där tyngdpunkten ligger inom de områden som är centrala för socialt arbete; barn- och familj, missbruk, försörjningsproblematik och socialbidragstagande och äldreomsorg. Mer information finns på: www.socarb.su.se.
Arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör kommer du främst att arbeta med administrering av vår forskarutbildning. Du följer doktoranderna från etablering och antagning till genomförande av disputation. I arbetsuppgifterna ingår bland annat administrering av individuella studieplaner i systemet d-ISP, registering och resultatrapportering i Ladok samt beräkning doktoranders arbetstid. Viss administration förekommer även vid utlysning och handläggning av doktorandanställningar.
Du kommer också att förbereda och distribuera underlag och kallelser samt skriva protokoll vid professorekollegiet, handledarekollegiet samt delta på doktorandmöten.
I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbetet med institutionens studierektor för forskartubildning och ge support och service till forskarstuderande och handledare.
Utöver forskarutbildningen kommer du att ansvara för administrering av Hälso- och sjukvårdskuratorsprogrammet och en fristående kurs för VFU-handledare. Det ingår även arkivering av kandidatuppsatser.
Du kommer att ingå i vårt team av administratörer som arbetar med utbildning på grund- och avancerad nivå. Här kommer du bland annat att vara ett stöd i antagningsperioden, arkivera studiematerial och hantera utlämning av allmän handling. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande samt arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, gärna av liknande arbetsuppgifter inom universitetssektorn. Du ska ha god datorvana i Officepaket och det är meriterande om du har erfarenhet av Ladok och Athena samt andra administrativa system som används vid universitetet.
Som person bör du ha ett stort intresse av att arbeta med utbildning i en akademisk miljö. Du gillar att ge god service och tycker om att ha många kontaktytor. I rollen är det viktigt att vara engagerad, noggrann och att agera rättssäkert. Då det är en stor variation av uppgifter du hanterar, är det också viktigt att du är välstrukturerad, har god kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta. Du trivs med att arbeta lösningsinriktat och har en förmåga att prioritera bland frågor som uppstår. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är ett vikariat som pågår till och med 2024-03-31. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef Ulrika Engström, tfn 08-674 7390, ulrika.engstrom@socarb.su.se.
Upplysningar om ansökningsförfarandet lämnas av personalhandläggare Anna Szyinska, tfn 08-674 7374, anna.szyinska@socarb.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.