OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Ericastiftelsen
Ericastiftelsens övergripande mål är att alla barn och unga får det stöd de behöver för att leva ett bra liv. Barn och ungas psykiska ohälsa ökar, det vill vi ändra på.
Ericastiftelsen strävar efter att vara en röst för de barn och unga som hamnar eller riskerar att hamna utanför samhällets stödsystem. Vi står upp för och värnar barns och ungas rättigheter, delaktighet och inflytande. Ericastiftelsen vågar ifrågasätta och utmana normer, stigman och tabun som omger barn, unga och psykisk ohälsa. Vi är en organisation som har stor erfarenhet av att arbeta med de riktigt komplicerade frågorna och är specialiserade mot bland annat allvarliga psykiska besvär, trauma och svåra påfrestningar, våld i nära relationer, sexuella övergrepp och suicidrisk.
Ericastiftelsen är en idéburen organisation utan vinstintresse (här kan du läsa våra stadgar). Vi följer demokratins villkor, är religiöst och politiskt obundna och har organisationsformen stiftelse. Det innebär att vi ägs av oss själva (via vår styrelse och våra huvudmän) och är bundna till stiftelsens ursprungstanke ”Psykisk hälsovård till barn och ungdom” som formulerades av vår grundare Hanna Bratt 1934. Hon skrev också att Ericastiftelsens syfte är ”att plocka upp illa medfarna små vandrare på livets stora färdestråk”.
Vårt huvudkontor med undervisningslokaler och vår behandlingsmottagning för barn och unga ligger på Odengatan 8 och 9 i Stockholm. Besök och undervisning sker både fysiskt och digitalt, våra studenter och kursdeltagare kommer från hela landet och många av våra stödinsatser har en riksomfattande täckning. Våra utbildningar är på högskolenivå och vi erbjuder uppdragsutbildningar på plats och hos uppdragsgivare i Sverige och Norden.
Vi som arbetar här är psykologer, psykoterapeuter, socionomer, pedagoger och psykiatriker med lång erfarenhet av att arbeta med barn och unga.
Om rollen
Utbildningsadministratörens roll är att se till att institutionens kurser administreras med både hög kvalité och god serviceanda. I rollen kommer du att vara en nyckelperson för både studenter och lärare. Du kommer att tillhöra en grupp om 6 personer, där du samarbetar nära verksamhetens ledning och övrig administrativ personal. Utifrån givna riktlinjer förväntas du självständigt planera och utföra arbetsuppgifterna i samarbete med rektor, studierektor och kursledare samt övrig personal. Övriga administrativa arbetsuppgifter såsom receptionstjänst och övrig administrativ service kan förekomma. För att lyckas i rollen trivs du att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå utav:
- Administration i samband med antagning, tentamen och rapportering av studieresultat
- Att möta studenter och lärare och svara på frågor vid besök, i e-post och telefon
- Administrativt stöd till rektor, studierektor, kursledare samt interna och externa lärare
- Bokning av lokaler
- Uppdateringar av information på institutionens kurshemsidor
- Visst IT-stöd till studenter samt utlåning av material
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, du är van vid att använda olika administrativa system och digitala verktyg. Arbetet ställer stora krav på att du är noggrann, lösningsorienterad, ansvarstagande och har god förmåga att se arbetet ur ett helhetsperspektiv. Du behöver ha god samarbetsförmåga och känsla för service samt flexibilitet. Tjänsten kräver att du arbetar proaktivt och strukturerat för att hantera många arbetsuppgifter parallellt. Vi tror på det personliga och familjära mötet och söker därav dig som är relationsskapande.
Kvalifikationer
- Minst två års studier på högskolenivå eller yrkesförberedande utbildning
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
- Erfarenhet av administrativt arbete med många olika arbetsuppgifter
- Mycket god systemvana och kunskaper i Excel
Meriterande
- Erfarenhet av arbete med utbildningsadministration eller myndighetsnära
- Vana vid sammanställning och rapportering av data och statistik till myndigheter
- Erfarenhet av arbete i Wordpress
Arbetstider, tillträde och omfattning
Tjänsten är på heltid med start 21 augusti 2023, arbetstider är kontorstider måndag till fredag med 40 timmar per arbetsvecka. Detta är en direktrekrytering där du anställs av Ericastiftelsen med bra förmåner och trygga villkor, bolaget tillämpar 6 månaders provanställning. För att vara aktuell för tjänsten behöver vi genomföra bakrundkontroller innan kontraktsskrivning.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445