OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Rollen och uppdraget
Det här är ett konsultuppdraget på heltid med start i början på mars och kommer att pågå fram till 31/1–2023 med goda chanser till förlängning. I rollen finns det möjlighet till viss del att arbeta på distans. I denna roll kommer du vara med och bidra till att säkerställa att personalen på företaget har korrekt kompetenser och kunskaper, både lokalt och globalt. Huvudfokuset kommer att vara på produktionsutbildningar för de Gas Turbiner som tillverkas och en stor del av dessa utbildningar ges till resandepersonal från hela världen, genom nyanställningsprogram eller enstaka kurser. Andra utbildningar som finns på företaget är certifiering av resandepersonal, kundutbildningar, samt övriga teoretiska och praktiska utbildningar.
Arbetet som utbildningsadministratör är omväxlande då man arbetar både med långsiktiga och kortsiktiga planeringar av utbildningar och övrig administration inom ramen för utbildning. Dina samarbetspartners blir många både intern, externt och globalt. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god initiativ- och samarbetsförmåga då du samarbetar med olika delar av organisationen.
Arbetsuppgifter
Rollen som utbildningsadministratör är bred och du kommer bland annat ha följande uppgifter:
• Ha en förståelse för planeringen av utbildningar och program.
• Ha en löpande dialog med samarbetspartners internt och externt.
• Bidra med att utbildningarna är uppdaterade
• Hantera ekonomisk uppföljning, fakturering och rapportering av kursdeltagare.
• Hantera beställningar av program och kursdeltagare.
• Övrig administration som att boka rum, fika och välkomna deltagare.
Kvalifikationer
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
• Jobbat några år med planering, utbildning eller administration alternativt har en relevant utbildning.
• Ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll
• God kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
• Kunskaper i SAP och planeringsverktyg är meriterande
Dina personliga egenskaper
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och har god planeringsförmåga. Du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser. Vidare behöver du även vara prestigelös och tycka det är kul att hantera kontakter i en global miljö och arbeta med parallella administrativa uppgifter.
Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!
Tjänstens omfattning
Detta är ett konsultuppdrag på heltid 40h/v med arbetstider 8-17 på vardagar. Du blir anställd som konsult via oss på The Place.
Önskad start 1/3 till och med 31-01-2024.
Du utgår från kontoret i Finspång med möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.