OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad är Sveriges största förvaltning med ca 15000 medarbetare.
Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunala grundskolor och gymnasieskolor inom Stockholms stad.
Enheten för kompetensförsörjning (Kf-enheten) tillhör avdelningen för personal och kompetensförsörjning. Avdelningen, som består av tre enheter och en stab, arbetar med arbetsrätt, rehabilitering, arbetsmiljö, chefsfrågor, lönebildning, kompetensförsörjning samt arkiv och registratur.
Kompetensförsörjningsenheten ansvarar för förvaltningens övergripande kompetensförsörjning och marknadsföring av utbildningsförvaltningen som arbetsgivare. Enheten arbetar med att utveckla och kvalitetssäkra kompetensförsörjningens alla delar; attrahera, rekrytera, introducera, behålla och utveckla. Enheten arbetar även med samordning av nämndens kompetensförsörjningsplan, utbildningsförvaltningens chefsprogram, samordning av verksamhetsförlagd utbildning inom lärarutbildningen(VFU), behörighetsgivande utbildningar för lärare, utbildningsinsatser för andra yrkesgrupper än lärare, kompetensverktyget KOLL samt området attraktiv arbetsgivare. Enheten består av 15 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Till kompetensförsörjningsenheten söker vi nu en administratör. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att administrera enhetens utbildningar vilket innebär att du ansvarar för att formulera inbjudningar, hantera anmälningar, samverka med interna och externa ansvariga för utbildningen, boka lokaler, vara på plats vid uppstart av utbildningar samt utvärdera och sammanställa genomförda utbildningar. I dina arbetsuppgifter ingår även att vid rekryteringar vara behjälplig med kandidater i slutintervjuer, samt övriga administrativa uppgifter vid behov.
Din närmaste chef är enhetschefen för kompetensförsörjningsenheten. Du blir en av tre administratörer på enheten och kommer även att ha ett nära samarbete med administratörer på de övriga enheterna inom avdelningen.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom personal- eller ekonomiadministrativa området och minst tre års erfarenhet av administrativt arbete. Du besitter mycket goda kunskaper i Officepaketet och har en mycket god datavana i övrigt vilket gör att du har lätt för att lära dig nya system. Du ska ha erfarenhet av digitala utbildningsadministrativa system.
Du ska ha arbetat med administration av utbildningar samt ha erfarenhet av att utvecklat personaladministrativa processer. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning, gärna med inriktning skola, är meriterande.
Som person trivs du både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du ger god service, är flexibel och prestigelös och tar dig an alla förekommande arbetsuppgifter. Du är initiativtagande, har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete, har kundfokus och ser hur du kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift och kan på ett pedagogiskt och kommunikativt sätt förmedla information samt samarbeta med din omgivning.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.