OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till vårt team i vår utbildningsverksamhet, ordningsvaktsutbildningen med placering i Stockholm. Vi söker dig som är självständig, gillar att skapa förtroendefulla relationer och att samarbeta med andra. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Du är som anställd vid polisens HR-avdelning är delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag. HR-avdelningens främsta uppgift bli att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chef- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda likväl som myndighetens biblioteks- och kunskapstjänst.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör arbetar du med handläggning av utbildningsuppdraget kopplat till ordningsvaktsverksamheten i första hand. Du kommer att vara en aktiv part med att planera och genomföra och följa upp utbildningsinsatser. Du arbetar även med urval och intervjuer och tester som är kopplade till uttagning av utbildningsplatser. Du arbetar självständigt med att samverka med utbildare, samordnare och interna parter. Då vissa utbildningsuppdrag kan förekomma vill vi att du kan se dig själv och andra utbildare som en nationell resurs för Kompetensenheten. Vidare arbetar du med administration av ekonomi och utbildningsadministrativa system. Även resor kan förekomma i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Lägst 3-årig gymnasiekompetens
• Administrativ erfarenhet som ex: fakturering, hantering av fakturor och planering
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och kunskaper i Officepaketet
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system som tex PÄr, Heroma, UBW.
• Erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration ex. skapa utbildningar
• Erfarenhet av att arbeta med genomförandet samt urvalet till utbildningar
• Erfarenhet av att handlägga utbildningar och att arbeta i någon utbildningsplattform som tex pingpong eller likande.
• Erfarenhet av kundkontakter genom att svara eller återkoppla till kunder via mail eller telefon
Personliga egenskaper
För att nå framgång i rollen är du självständig och har ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för olika behov och du gillar att samarbeta med andra samt arbeta i grupp för att bidra till uppsatta mål. Vi ser även att du har en god förmåga att organisera och planera ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75