OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En viktig del av det förändringsarbete som sker i Sveriges Domstolar idag är att utveckla personalen och verksamheten för att domstolarna både vad gäller kvalitet och effektivitet och för att fortsätta vara attraktiva arbetsplatser. Till Personalavdelningen, enheten för kompetensutveckling söker vi nu en utbildningsadministratör med viss supportfunktion. Är du en person som trivs med att koordinera och se till att allt det praktiska funkar? Gillar du att ge god service? Då kan detta vara ett jobb för dig! Arbetsuppgifter Huvudansvaret i tjänsten innebär utbildningsadministration såsom planering och bokning av insatser och resor. I detta arbete ingår även ekonomiadministration såsom fakturahantering och kontering. I arbetsuppgifterna kommer även support kring den nya kompetensportalen ingå. Kvalifikationer Du bör lägst ha gymnasieutbildning gärna kompletterad med vidareutbildning inom personal och/eller ekonomiadministration. Vidare måste du ha gedigna kunskaper i Officepaketet. Goda kunskaper i engelska är ett krav liksom mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete med administrativa stödsystem/kompetensportaler från en större organisation är det meriterande liksom erfarenhet från projektdeltagande. Personliga egenskaper Du har en hög servicenivå, är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du måste också vara noggrann, ansvarskännande och ha förmåga att prioritera. Låter detta som ett jobb för dig?
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593