OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett sinne för planering och vill arbeta i en omväxlande roll med fokus på utbildning? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer här vara med och bidra till att säkerställa att vår personal har korrekt kompetenser och kunskaper, både lokalt och globalt. Arbetet är omväxlande då man som Utbildningsadministratör arbetar både med långsiktig och kortsiktig planering av utbildningar och övrig administration inom ramen för utbildning. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Primärt fokus för kontoret är planering, struktur, öppenhet och framförhållning.
I dina arbetsuppgifter ingår även:
• Ha förståelse för planeringen av våra utbildningar och program.
• Ansvara för att ha en löpande dialog med samarbetspartners internt och externt.
• Bidra till att vi håller våra utbildningar uppdaterade.
• Hantera ekonomisk uppföljning, fakturering och rapportering av kursdeltagare.
• Hantera beställningar av program och kursdeltagare.
• Övrig administration så som boka rum, fika och välkomna våra deltagare.
• Jobba med ständiga förbättringar för att fortsätta utveckla våra arbetssätt.
Din profil
• Du har sannolikt jobbat några år med planering, utbildning eller administration alternativt har en relevant utbildning.
• Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.
• Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
• Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.
• Meriterande med kunskaper i SAP och planeringsverktyg.
• Krav gå goda kunskaper i Svenska och Engelska.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson lina.andersson@skill.se Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.