Utbildningsadministratör till vuxenutbildningen

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.

EKERÖ VUXENUTBILDNING är en enhet med tre studie- och yrkesvägledare samt rektor. All vuxenutbildning hos oss är via auktorisation eller IKE. Vi söker dig som vill bli en del av vårt kompetenta och lösningsfokuserade team. Är du driven, trivs med att arbeta med administration och ekonomi i en föränderlig skolform, som vill utvecklas och vara med och påverka så finns alla möjligheter att göra det hos oss. Vi trivs tillsammans och värdesätter en positiv arbetsmiljö. Hos oss arbetar du för god service, kvalitet i vuxenutbildningen och mot gemensamma mål. Som administratör är du spindeln i nätet och har en mycket viktig roll inom vuxenutbildningen!

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Vuxenutbildningen är en dynamisk och spännande skolform och vi som arbetar här drivs av ett engagemang och en tydlig gemensam målbild. I uppdraget ingår stödja verksamheten och skapa de bästa förutsättningarna för kommunal vuxenutbildnings uppdrag.

Du är ett nära stöd till rektor avseende budget och ekonomi och ansvarar för fakturahantering, hanterar och utvecklar ekonomirutiner, tar fram ekonomiska underlag och prognoser samt är ett stöd vid budgetarbete. Du kommer att hantera interkommunala ansökningar i IT-systemet samt i samband med fakturering.

Som utbildningsadministratör är du bryggan mellan Ekerö Vuxenutbildnings administration och våra auktoriserade utbildningsanordnares administratörer, både initialt med nya utbildningsanordnare samt under tiden för avtal.

I rollen som utbildningsadministratör har du varierande men också återkommande arbetsuppgifter som kräver stor noggrannhet.

IT-kompetens samt kunskap om vuxenutbildningen är krav då du i din roll kommer att ansvara för att det IT-system som komvux arbetar i (TED/Tieto) är i drift och är uppdaterad med den data som är nödvändig för verksamheten.

Det ingår även att ta fram och rapportera statistik och analysunderlag.

Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du:
Du som söker ska ha en avslutad gymnasieexamen alternativt en administrativ utbildning samt dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom vuxenutbildningen. Du ska genom arbetslivserfarenhet vara väl förtrogen med vuxenutbildningens uppdrag.

Du ska vara van att arbeta i IT-system samt ha erfarenhet av ekonomi-, faktura- och budgetarbete från vuxenutbildningen. Om du har erfarenhet av IT-systemen TED (Tieto) och Qlikview, är det meriterande.

Det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga och ger god service, både inåt organisationen, utåt våra utbildningsanordnare och gentemot elever.

Du är balanserad, positiv och observant i ditt bemötande och arbetar för god service. Du driver ditt arbete självständigt men har också förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.


Tillträde: Snarast, urval och intervjuer kan påbörjas under ansökningsperioden.
Omfattning: Heltid/Deltid 80% eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun


Om Ekerö kommun


Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.


Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.


För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.


Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2021
  • Ansök senast: 3 juli 2021

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024