Utbildningsadministratör vid fastighetsvetenskap

Utbildningsadministratör vid fastighetsvetenskap

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Avdelningen för fastighetsvetenskap ingår i institutionen för Teknik och samhälle.

Avdelningen omsätter ca 14 Mkr och har 15 anställda varav fyra är doktorander.

Arbetsuppgifter

Anställningen som utbildningsadministratör är ganska bred och omfattar arbete med utbildnings-, ekonomi-, och personaladministration samt övrig allmän administrativ service gentemot avdelningen.

- Utbildningsadministration utgör merparten av arbetet och innefattar bland annat registrering av studenter, inläggning av betyg, hantering av utbildningsplattform, registerutskrifter, viss lokalbokning, hantering av tentamen och hantering av forskarstuderande.
- Ekonomiadministrationen innefattar bland annat granskning av fakturor och reseräkningar, löpande bokföring, fakturering och rekvirering, ekonomisk planering såsom budgetarbete, kontraktshantering och bokslut samt ekonomisk rapportering till avdelningschef och prefekt.
- Personaladministrationen innefattar bland annat hantering av arvoden, intermittenta anställningar, katalogansvarig för Lucat, lägga in underlag för ledigkungörelser och förordnanden, samt bevaka förlängningar och annan administration.

Som utbildningsadministratör är du även avdelningens miljösamordnare, brandskyddssamordnare, inköpssamordnare, registrator, och hanterar larm och nycklar till avdelningen. Du har även hand om administrationen av webbsidor och avdelningens tekniska utrustning.

Krav

- Lägst 3-årig gymnasieutbildning med relevant inriktning för anställningen
- God administrativ erfarenhet från aktuella områden dvs utbildnings-, ekonomi- och/eller personaladministration.
- God kommunikationsförmåga.
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
- Datorvana, officepaketet
- Erfarenhet av arbete med administrativa stödsystem t ex för utbildningsadministration (inkl. hantering av betygssystem), personaladministration och -rekrytering, registerhantering, bokföring, diarieföring, fakturahantering och inköp.

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av utbildningsadministration från universitetet och högskoleområdet
- Erfarenhet av administrativa system som exempelvis Ladok, Primula, Varbi, Raindance, Lupin, Lucat och W3D3

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till god samarbetsförmåga, driv och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen/institutionen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor

Anställning tillsvidare, provanställning kan förekomma.

Instruktioner för ansökan

Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024