OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för kemi och molekylärbiologi bedriver högkvalitativ forskning och utbildning inom kemiska vetenskaper och molekylära livsvetenskaper. Vår forskning och utbildning fokuserar på en djup förståelse av kemiska och biologiska processer i celler och i miljön.
Vi tar oss an viktiga samhällsfrågor som till exempel antibiotikaresistens, cancer, hjärnsjukdomar, miljöproblem och klimatförändringar. På så sätt medverkar vi till att uppnå FN:s globala mål för hållbar utveckling inom områdena god hälsa och välbefinnande, hållbar energi för alla, hållbara städer och samhällen samt bekämpa klimatförändringar.
Institutionen är en internationell miljö med tvärvetenskapliga samarbeten inom både forskning och utbildning, och bidrar starkt till Göteborgs universitets topprankning inom life science.
Institutionen ansvarar för forskarutbildning inom ämnesområdet Naturvetenskap med inriktning mot kemi, biofysik, biologi och utbildningsvetenskap. Därtill är institutionen värd för utbildningsprogram i molekylärbiologi, genomik och systembiologi, kemi, organisk kemi och läkemedelskemi samt receptarieutbildningen. Institutionen samverkar med olika samhällsaktörer som skolor, näringsliv och myndigheter. Institutionen för kemi och molekylärbiologi har runt 200 anställda. Vi finns i centrala lokaler både på Campus Johanneberg och på Campus Medicinareberget i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Är du prestigelös, löser vardagliga utmaningar på ett lyhört och flexibelt sätt samt tycker det är kul med service? Då kommer du att trivas hos oss nu när vi utökar den studieadministrativa gruppen!
Arbetet innebär att du ansvarar för studentadministration för utbytesstudenter. Tillsammans med övriga studieadministratörer kommer du att arbeta med studieadministration vid antagning till våra program och kurser.
Kontakt med forskare, professorer, annan personal på institutionen och personal utanför institutionen sker dagligen både på svenska och engelska. Det är även viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar. Vi söker dig som tycker om att arbeta inför deadlines, är drivande och har en problemlösande och serviceinriktat förhållningsätt. Arbetsuppgifterna utförs i en rad olika datasystem och du bör ha en väl utvecklad systemförståelse.
Du kommer också att ha mycket kontakt med utbytesstudenter samt med våra partneruniversitet.
Kvalifikationer
Krav för tjänsten är högskoleexamen i relevant område, eller annan utbildning som arbetsgivaren anser motsvarande.
God datorvana och mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska är också ett krav.
Som person är du hjälpsam, flexibel, motiverad och noggrann. Du har lätt för att identifiera och lösa uppgifter som uppkommer. Du har en hög känsla för service med stor kommunikativ förmåga och kan hantera många parallella processer. Du har en utvecklad förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter, driva dem självständigt framåt och slutföra dem. Du har lätt för att på egen hand läsa in dig på nya områden och tillgodogöra dig ny information. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga.
Erfarenhet av arbete i studieadministrativa system inom något universitet/högskola (exempelvis Ladok, Mobility Online och NyA) är meriterande.
Vi ser att du kommer med nya idéer och är drivande till förändring och förbättring av rutiner och processer. Du är inställd på att utvecklas inom arbetet. Arbetet förutsätter förmåga att sätta sig in i komplexa frågeställningar, tillämpa gällande regelverk och kunna anpassa sig till nya riktlinjer och IT-system.
Anställning
Anställningen är en tidsbegränsad anställning t.o.m. 2023-12-31 med placering tills vidare vid Institutionen för kemi och molekylärbiologi i Göteborg. Start i augusti eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Kalle Påsse Sundvall, kalle.passe.sundvall@gu.se.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan skall innehålla:
- CV
- Personligt brev
- Examensbevis
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-05-16
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.