Utbildningsadministratörer till Peab Support

Arbetsbeskrivning

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.



Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Ditt uppdrag

Utbildningsadministrationen är en del av Peab Support AB som är en internleverantör av processorienterade tjänster inom ekonomi, lön/HR-system och IT till Peabkoncernens samtliga verksamheter. Inom utbildningsadministrationen blir du en del av en grupp med kompetenta kollegor.

Du kommer exempelvis arbeta med att:

Skapa kurstillfällen i kompetensutvecklingssystem samt dokumentera och följa upp dessaSöka och boka kursledare/utbildningsleverantör och utbildningslokalBoka in kursdeltagare och hantera av- och ombokningarHantera kursintygInternfakturering och uppföljning av kostnaderAktivt arbeta i vårt ärendehanteringssystemVara delaktig i utvecklingen och förbättringen av rutiner och processerAktivt arbeta för att nå dina egna och avdelningens mål

Du kommer att få kontinuerlig utbildning för att alltid kunna leverera bra service.

Din bakgrund

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete inom utbildningsadministration. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra i en grupp. Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans ska nå era mål. Att tänka steget längre och arbeta proaktivt är en styrka hos dig och du vågar ställa frågor samt komma med egna förslag. Du är initiativrik och tar ansvar för att arbetsuppgifterna utförs. Du arbetar metodiskt och noggrant. Du trivs med att hjälpa andra och kan med lätthet kommunicera i både tal och skrift. I denna roll blir du en viktig ambassadör för Peab Support AB och du bemöter alltid kunder på ett professionellt sätt. 

Om Peab

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på 54 miljarder kronor.

Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Therese Galvez (therese.galvez@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 mars 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024