Utbildningsadministratör/institutionsadministratör

Utbildningsadministratör/institutionsadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Utbildningsadministratör/institutionsadministratör
Om oss

Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) bedriver forskning, utbildning och utveckling relaterat till havet och dess resurser. Verksamheten bedrivs i Göteborg, vid forskningsstationerna Tjärnö marina laboratorium och Kristineberg Center för marin forskning och innovation, samt på forskningsfartyget Skagerak. Institutionen för marina vetenskaper är Sveriges mest kompletta miljö för marin forskning och utbildning och är en av få sådana organisationer i Europa. Institutionen ansvarar för fyra utbildningsprogram: kandidatprogrammet inom marin vetenskap och masterprogrammen Marina vetenskaper, Fysisk oceanografi, samt det tvärvetenskapliga Hav och samhälle. I dagsläget är ca 235 heltidsstudenter inskrivna på våra program. Institutionen har ca 180 medarbetare och den administrativa enheten består idag av sex personer inom ekonomi, två inom HR, sex inom studieadministration, två receptionister, en kommunikatör och en administrativ chef. Vårt arbetssätt präglas av professionalitet, effektivitet och service och vi arbetar i nya ljusa kontorslokaler i Natrium-huset på Medicinareberget i Göteborg. Vi jobbar i nära samverkan med lärare, forskare och studenter med det gemensamma målet att föra verksamheten framåt.

Arbetsuppgifter 
Anställningen som utbildningsadministratör/institutionsadministratör består av varierande arbetsuppgifter inom utbildningsadministrationens alla delar: administration av kurser i universitetets lärplattform Canvas, registrering av studenter i Ladok, samordning av tentamensadministration och kursutvärderingar, samt administration av kurstillfällen. Erfarenhet av administration, gärna inom utbildningssektorn, är ett krav.

Du kommer att ha daglig kontakt med studenter, studierektor och övrig personal för att bistå med olika typer av information. Studentkontakten kommer att ske via e-post, telefon och personliga möten. Vi söker en administratör med erfarenhet av att förmedla information och kommunicera med studenter och kollegor. Du kommer också stötta institutionens kommunikatör med att uppdatera information på våra externa och interna webbsidor.

Du kommer även att ha administrativa uppgifter för institutionen, som t ex ansvar för diarieföring och arkiv, samt för accesser till Natrium-huset.

Du kommer att vara en del av institutionens verksamhetsstöd tillsammans med handläggare och administratörer inom utbildning, HR, ekonomi och kommunikation.

 

Kvalifikationer 
Vi söker en administratör med mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Arbetet innebär samarbete med flera olika professioner och kräver god samarbetsförmåga och ansvarstagande för den gemensamma verksamheten.

Du förväntas driva och utveckla arbetet självständigt och samtidigt samarbeta med kollegor i olika personalkategorier och vara lyhörd för de behov som finns i verksamheten. Arbetet ställer krav på noggrannhet och förmåga att hantera stora mängder information och att du kan organisera och strukturera de egna arbetsuppgifterna.

Eftersom vi har en internationell utbildnings- och forskningsmiljö är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Vidare är god datorvana och erfarenhet av olika IT-system ett krav. Erfarenhet av arbete med studieadministrativa systemen såsom Ladok, Gudok, Canvas, och Sharepoint är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av hantering av offentliga handlingar.

Arbetet kräver eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

I urvalsförfarandet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

 

Anställning 
Anställningen är tillsvidare på 100% med placering tills vidare vid Institutionen för Marina vetenskaper, Göteborg. Provanställning kan komma att tillämpas.

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Charlotte Altin, administrativ chef, telefon 0766-184630, charlotte.altin@gu.se
Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta Blerina Rushiti, Personalhandläggare, telefon 0768-88 58 74, blerina.rushiti@gu.se

 

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-07-21

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2024
  • Ansök senast: 21 juli 2024

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024