Utbildningsansvarig

Utbildningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.

ÅM2021-1327

Till utbildningscentrum på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en utbildnings­ansvarig för myndighetens utbildningar för chefer och administrativ personal.

Dina arbetsuppgifter

Som utbildningsansvarig ansvarar du för planering, genomförande och utveckling av utbildningen för chefer och administrativ personal. Du arbetar tillsammans med en utbildningschef, tre andra utbildningsansvariga, två mediepedagoger och sex utbildningsadministratörer. Som utbildningsansvarig arbetar du både självständigt och i grupp med andra på enheten och anställda i kärnverksamheten, t.ex. chefer och administratörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå i att

ha det övergripande ansvaret för att myndighetens utbildningar för chefer och administrativ personal har ett pedagogiskt upplägg samt fungerar i form av schemaläggning, rekrytering av kursledare/utbildare och uppdatering av centrala dokument,
hålla i kursutvärderingar med kursledarna, ge förslag på pedagogiska undervisningsmetoder, följa upp kursutvärderingarna samt planera och genomföra kursledarträffar,
identifiera utbildningsbehov samt översätta dessa till konkreta och pedagogiska utbildningsåtgärder,
i en roll som projektledare självständigt ansvara för att driva utvecklingsprojekt och ha ett nära samarbete med myndighetens utvecklingscentrum och övriga avdelningar på huvudkontoret,
vara föredragande i myndighetens utbildningsråd där principiella frågor kring utbildningsverksamheten bereds och förankras,
delta i myndighetens egna utbildningsarrangemang och i vissa externa uppdrag som representant för åklagarväsendet,
ha ett delegerat ekonomiskt ansvar i form av budgetplanering och attestering av fakturor och arvoden,
skriva avtal med externa konsulter och medverka i upphandlingar
bidra med synpunkter till övriga medarbetare på utbildningscentrum samt kursledare/utbildare om pedagogiskt upplägg på utbildningsinsatser,
tillsammans med andra utbildningsansvariga ha delat ansvar för att vara kursledare för den nya gemensamma introduktionsutbildningen ”Ny på Åklagarmyndigheten” som genomförs i centrala Stockholm.
Tjänsten medför vissa resor inom landet och vid enstaka tillfällen i utlandet.

Det finns också goda möjligheter att själv delta och utbilda i olika utbildningar som kursledare och/eller utbildare.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du måste ha

en avslutad eftergymnasial utbildning med pedagogisk inriktning,
arbetslivserfarenhet av att jobba med kompetensutveckling i en större organisation, myndighet eller kommun, och
praktisk erfarenhet av att utbilda andra.   
Som person ser vi gärna att du

har ett starkt personligt driv samt är kreativ, lösningsorienterad och strukturerad,
är självständig, lyhörd och kommunikativ samt mycket bra på att samarbeta i varierade former,
är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
är en säker skribent som skriver korrekt, lättförståeligt och tydligt,
vill vara en del av en utvecklingsorienterad verksamhet,
kan sätta mål och arbeta strukturerat mot dessa,
har en god pedagogisk förmåga och hög social kompetens samt har ett kunnande och intresse för utbildnings- och utvecklingsfrågor,
har ett intresse och engagemang för samhällsfrågor och rättsväsendet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll av de sökande.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du ca 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2021
  • Ansök senast: 8 juli 2021

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


27 november 2024

18 oktober 2024