OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla kommuns Servicecenter ingår i kommunikationsavdelningen, vi är 22 personer fördelade på tre olika svarsgrupper och leds av två chefer. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Våra mål är Tillgängligt, Trevligt och Trovärdigt och vi har ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik – passar det dig? Då har vi jobbet för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Du agerar på direkt uppdrag från servicecenters chefer och deltar i introduktionsplaneringen och utbildar personal. Du arbetar främst med Servicecenter men kommer också i kontakt med andra avdelningar och enheter på kommunen för att kunna göra ett bra utbildningsmaterial. Det är viktigt att du i din roll har en helhetssyn och kan se vilka behov som finns när det gäller utveckling av verksamheten och kompetensutveckling av personalen. Du kommer också sköta våra kundnöjdhetsundersökningar, ta ut statistik och underlag från vårt ärendehanteringssystem och telefonisystem för att använda som rapportunderlag och utvecklingsunderlag för medarbetare och chefer. Även här ingår att utveckla och förbättra tjänsten. Du utför medlyssningar samt uppföljningar av resultatet på individ- och gruppnivå tillsammans med cheferna.
Som utbildningsansvarig för Servicecenter följer du vår årsplan och ansvarar och utvecklar våra utbildningsplaner. Du håller själv utbildningar och tar vid behov även in andra utbildare i ämnen som behövs för kompetensutvecklingen. Uppföljning och utvärdering av utbildningarna är också ditt ansvar. I denna del av rollen ingår också:
• Servicehandläggare - Arbeta ca 10 % i Servicecenters front som servicehandläggare i telefon eller besökslokal.
• Annat administrativt arbete kan förekomma såsom stötta chefer i rekryteringsprocessen, beställningar och hantering av inköp och fakturor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har erfarenhet av att skapa utbildningsplaner, utforma utbildningsmaterial samt utbilda, främst inom service och bemötande
• är riktig duktig på PowerPoint, Excel och Word
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Vi ser gärna att du har:
• har akademisk utbildning, gärna inom beteendevetenskap eller motsvarande
• arbetat med kvalitetsuppföljning, t.ex. kundundersökningar
• arbetat inom en kundtjänst tidigare
• kunskaper i något E-learning system
• arbetat i Dreambroker (vi skapar våra digitala utbildningar i det systemet)
Då du kommer att utbilda personal är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra. Du kan planera och prioritera ditt eget arbete, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare hela vägen till mål. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!
ÖVRIGT
Vänligen bifoga ditt CV och personligt brev
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092