OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plushögskolan AB är idag Sveriges största yrkeshögskoleaktör och bedriver yrkeshögskoleutbildning och företagsutbildning genom varumärkena Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan. Sammantaget erbjuder de tre ett 50-tal olika yrkeshögskoleutbildningar inom områden som exempelvis ekonomi, inköp, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och omsorg.
Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? Vi hjälper människor att utvecklas och nå sina drömmar. Vår vision är att vi ska vara bäst i Sverige på kompetensförsörjande utbildning i samarbete med arbetslivet. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen att jobba hos oss?
Utbildningsansvarig Stockholm
Vi finns idag på 14 orter i Sverige och erbjuder yrkeshögskoleutbildningar och företagsutbildningar inom ett brett spektrum av områden. Detta gör vi med ett stort engagemang och med ambitionen att förse den regionala arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft inom efterfrågade områden. För att nå vårt mål samarbetar vi med företagen i regionen vilket ger våra studerande en relevant utbildning som leder till jobb.
Vi söker nu en utbildningsansvarig till våra eftergymnasiala yrkeshögskoleutbildningar i Stockholm.
Tjänstens innehåll i huvudsak
Tjänsten innebär att du blir ansvarig för affärsutveckling inom regionen genom att skapa nya yrkeshögskoleutbildningar i samverkan med näringsliv samt via anbudsförfarande. Vidare innefattar tjänsten att koordinera befintliga utbildningar med fokus på att säkerställa bemanningen av utbildare och samordning av utbildningarnas ledningsgrupper.
Tjänsten innebär att du bygger relationer med respektive bransch för att utveckla utbildningarna samt även skapa helt nya koncept. Du får en nyckelroll i rekrytering av utbildare samt utveckling av vårt utbildarnätverk. Vidare kommer du att arbeta aktivt med uppföljning för säkerställande av rätt kvalitet i utbildningsleveransen.
Vi löser vårt uppdrag genom nära samarbete i ett team bestående av utbildningsansvariga, studerandeansvariga och regionadministratörer samt centrala stödfunktioner inom affärsutveckling, marknadsföring och kvalitetsarbete.
Formell Kompetens
För denna tjänst krävs en högskole-/universitets-/yrkeshögskoleexamen.
Personlig Kompetens
Det är en utåtriktad roll med stora krav på att kontinuerligt underhålla och bygga ut vårt nätverk. Vi tror att rätt person har en bakgrund som inrymmer erfarenhet av affärsutveckling och/eller försäljning samt långtgående ansvar för leveranskvalitet. Erfarenhet från utbildningsbranschen är meriterande men inget krav.
Du uttrycker dig väl i skrift och har ett intresse för att skriva formellt korrekta texter. Detta är en viktig del i och med att rollen präglas av kvalificerat skrivarbete. Vi ser därmed att tidigare erfarenhet av att skriva anbud och offerter är en fördel.
För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa överblick över komplexa sammanhang och prioritera samt planera ditt arbete utifrån detta. Du är en tränad och orädd relationsbyggare som vet vad som krävs för att skapa nya affärer och samarbeten.
Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund.
Värdeorden som genomsyrar allt vi gör är; Kvalitetsmedveten, Utvecklingsorienterad, Professionell och Personlig. Känner du igen dig i dessa så kommer du trivas hos oss!
Övrig information