OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa och söker nu ytterligare två utbildningsansvariga till Byggföretagens utbildningsverksamhet, Byggbranschens Utbildningscenter.
Byggbranschens Utbildningscenter erbjuder ett stort antal utbildningar, i olika format, för att tillgodose kompetensbehovet i bygg- och anläggningsbranschen, både för tjänstemän och yrkesarbetare - i hela landet. Under de senaste två åren har vårt utbud vuxit genom en kombination av digitala och fysiska utbildningar. Vi är 16 medarbetare som sitter på 6 orter och nu behöver vi förstärka teamet med två utbildningsansvariga.
Om jobbet
Våra utbildningar är fördelade i ämnesportföljer som bland annat omfattar arbetsmiljö, ledarskap, entreprenadjuridik och yrkesspecifik kunskap inom byggproduktion. Du kommer att arbeta inom en av ämnesportföljerna och jobba tätt ihop med de andra utbildningsansvariga. Tillsammans ansvarar ni för hela leveranskedjan från planering och genomförande till uppföljning av utbildningar. Tjänsten rapporterar till Leveranschefen.
I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen att:
- Planera, genomföra och följa upp utbildningsverksamheten i din ämnesportfölj
- Arbeta systematiskt för att säkerställa en bra kvalitet på utbildningarna
- Lämna offerter och arbeta med utbildare för att skräddarsy företagsinterna utbildningar
- Ta hand om inkommande förfrågningar och rådgivning i frågor kring din ämnesportfölj och kursutbudet
- Kontraktera utbildarna till utbildningar från befintligt nätverk av utbildare samt vara delaktig i identifiering av nya utbildare
- Fånga upp marknadens förväntningar och behov för att upprätthålla ett attraktivt utbud inom din ämnesportfölj
- Ingå i diverse utvecklingsprojekt för att upprätta ett attraktivt utbud och säkerställa en aktiv förvaltning av kursutbudet
- Samverka och koordinera med övriga utbildningsansvariga
- Regelbundet ha kontakt med företag och övriga intressenter
- Fakturera kunder efter genomförd utbildning, boka lokaler, beställa utbildningsmaterial, följa upp och utvärdera kostnader kopplat till utbildningarna
- Arbete i diverse projekt inom utbildningsverksamheten
Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för oss är det viktigt att du är en kommunikativ lagspelare med en positiv inställning och ett starkt eget driv. För att lyckas i rollen behöver du tycka om att ha många bollar i luften samtidigt, vara målorienterad och jobba med tydlig struktur.
Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet från utbildningsverksamhet, byggbranschen eller närliggande branscher. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundnära roller och administration.
Vi erbjuder
Vi tillämpar förtroendearbetstid och har ett lägre arbetstidsmått än den normala fyrtiotimmarsveckan. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring samt gruppförsäkring. Vi tillämpar provanställning och i övriga frågor gäller tjänstemannaavtalet mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer, Unionen.
Vi har en distansarbetespolicy som innebär att du i överenskommelse med chef har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning.
Placering
Tjänsten är placerad vid något av våra regionkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Umeå.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, senast 30 april. Vi tillämpar löpande urval så annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Josefine Nyman, Leveranschef, på josefine.nyman@buc.se.