OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878.
Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, färska bröd hittar du i alla svenska matbutiker men också i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd.
Pågen - Vi bakar med kärlek
Läs mer på www.pagen.se
Har du erfarenhet av att utveckla utbildningar, gärna med inriktning på försäljning, och att leverera och driva utbildningsinsatser mot uppsatta mål och målgrupper och söker du en ny utmaning? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!
Pågen söker nu en Utbildningsansvarig till vår Säljorganisation som ska ansvara för att identifiera behov, ta fram anpassade utbildningar för en stor målgrupp inom sälj och att genomföra/utbilda målgruppen. Rollen är ny så du får möjlighet att själv påverka och utforma den. Du rapporterar till Säljutvecklingschefen och ingår i ett dedikerat team. Placeringsort kan vara Malmö, Göteborg eller Stockholm och då vår målgrupp för dessa utbildningar är spridd i landet förekommer en hel del resor i tjänsten.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Identifiera utbildningsbehov och kursinnehåll för respektive målgrupp
• Ta fram och utveckla utbildningsplan och skräddarsy anpassade utbildningar för samtliga målgrupper
• Ta fram utbildningsmaterial
• Genomföra utbildningar för alla målgrupper enligt plan
• Synkronisera med andra interna utbildningsinitiativ
• Koordinera, administrera utbildningstillfällen
• Följa upp kompetensutveckling
• Säkra budget och KPI:er
• Utveckla en strategi för effektiv lansering av både befintliga och nya program
I den här rollen får du möjlighet att samverkar aktivt med vår Säljledning och övriga relevanta avdelningar för att säkerställa innehåll och leverans och det kan bli aktuellt att ta in extern part för leverans av delar av programmet.
Vad erbjuder vi dig?
På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. Vi vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Det betyder att vi arbetar för att skapa hållbara lösningar och vi slösar inte med våra resurser. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka stort och nytt, och vi är nyfikna och lyssnar för att hela tiden lära mer. För att trivas hos oss tror vi att detta är värderingar som stämmer med dina egna. Hos oss har du möjlighet att kunna ta stort ansvar, påverka och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö med välkända produkter.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har 5+ års erfarenhet från likande roll och relevant utbildning inom Försäljning, Marknadsföring, Ledarskap eller liknande. Du har gedigen kunskap om hur man utvecklar och sätter ihop innehåll i program för att uppnå resultat och från att utbilda andra och även inom ledarskap. Du behöver även ha god ekonomisk förståelse samt kunskap och erfarenhet av projektledning.
Som person är du kommunikativ, pedagogisk och har en mycket god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har ett starkt driv, är självgående och vet hur du ska navigera i en organisation för att uppnå resultat. Du är bra på att bygga relationer och en kraftfull kommunikatör som är van att stå på scen och leverera utbildningar till en varierad målgrupp.
Välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2022. För frågor om tjänsten, kontakta Johannes Fogelqvist på 040-6728015