OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FutureGames identifierar arbetsmarknadens framtida behov av kompetenser och förmågor. Vi designar innovativa och effektfulla utbildningar. Vi kompetensutvecklar dagens och morgondagens ledare, medarbetare och entreprenörer. Vi ger dem verktygen att forma framtiden. Vi har funnits i över 20 år och utbildar inom YH, folkhögskola, företag och i EU-projekt. Vi bygger vår verksamhet på ”Kaospiloternas” pedagogiska modeller och attityd.
FutureGames är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.
Som utbildningschef på Futuregames förväntas du ta ett helhetsgrepp över de yrkeshögskoleutbildningar som bedrivs i Stockholm och Karlstad. Utbildningarna ligger framför allt under utbildningsområdet Spelutveckling. Utbudet styrs utifrån behovet av näringslivet på orterna i kombination med vilket fokus som ligger i Myndigheten för Yrkeshögskolans uppdrag från år till år.
I rollen som utbildningschef är du en nyckelperson i en miljö präglad av starka värderingar och affärsmässighet med fokus på kvalitet och expansion. Ditt yttersta ansvar är att leda och utveckla verksamheten tillsammans med engagerade medarbetare. I ditt uppdrag ligger att förstärka strukturer och målsättningar, fortsätta arbetet med ständiga förbättringar samt se till att värna kulturen och värderingarna som bygger Futuregames.
Rollen som utbildningschef innebär fullt ansvar för budget och resultat, personal samt arbetsmiljö i den region du ansvarar för. Du säkerställer god måluppfyllelse i form av kvalitet, nöjda medarbetare och omsättning. I ditt ansvar ligger att driva affären framåt på ett strategiskt plan, men även att praktiskt utveckla sådant som ansökningar för olika utbildningar och utbildningsformer till Myndigheten för Yrkeshögskolan. I rollen som utbildningschef för Stockholm och Karlstad rapporterar du till verksamhetschefen för Futuregames och ingår i dennes ledningsgrupp.
Kravprofil
Rätt person för rollen är en trygg ledare, gärna med tidigare erfarenhet av personalansvar och att arbeta mot budget. Du har tidigare utvecklat och drivit en affär med goda resultat samt har erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling. Du har en kännedom och kunskap kring utbildningsbranschen och vi ser positivt på att du själv har en avslutad utbildning bakom dig.
Ditt ledarskap präglas av att vara stödjande men samtidigt med en förmåga att ställa krav på ansvar. Du kan växla mellan att se strategiska perspektiv och att operativt hantera frågor när så krävs. Som person är du strukturerad och målinriktad. Det är naturligt för dig att vara drivande och du arbetar med ett ständigt fokus på förbättringsmöjligheter. Du visar på ett stort engagemang och kan identifiera dig med en stark företagskultur i ett expansivt bolag. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska.
Personlig kompetens
För att trivas i rollen behöver du vara resultat- och samarbetsorienterad. Stark ansvarskänsla och god administrativ förmåga är nödvändiga egenskaper samtidigt som du obehindrat behöver kunna prioritera och fatta beslut. Flexibilitet, gott bemötande och ett lösningsorienterat fokus är också viktiga och värdefulla egenskaper.
Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten har en inledande provanställning om sex månader. Därefter finns goda möjligheter till en tillsvidareanställning. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen och Sveriges Ingenjörer.
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Resor kan förekomma i tjänsten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast dock senast 31 augusti. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För frågor är du välkommen att höra av dig till Christina Rehn på christina.rehn@cmeducations.se
Varmt välkommen med din ansökan!