OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Högskolan för scen och musik utbildar musiker i flera genrer, komponister, lärare i musik, dans och teater, musikalartister, operasångare och skådespelare och har drygt 600 studenter. Högskolan för scen och musik bedriver utvecklingsarbete, forskarutbildning och forskning samt har en omfattande utåtriktad verksamhet. Institutionen har närmare 170 anställda.
Göteborgs universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension
Arbetsuppgifter
Som utbildningshandläggare ingår du i den administrativa gruppen som består av 15 medarbetare och leds av administrativ chef.
Arbetet inom utbildningsadministration är självständigt men bedrivs i nära samarbete med tre andra utbildningshandläggare, programansvariga, enhetschefer, lärare samt viceprefekt för utbildning. Du har också kontakt med studenter och sökande. Du arbetar även med schemaläggning och lokalbokning tillsammans med ytterligare en schemaläggare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• utbildningsadministration
• schemaläggning och lokalbokning
• administration av självständiga arbeten, examensarbeten
• handläggning och myndighetsutövning
• information till sökande, studenter och lärare
Som handläggare på utbildningsexpeditionen samt som schemaläggare är du ofta sökandes och studenters första kontakt på institutionen. Vi ger god service och informerar studenter, personal och allmänhet i utbildningsrelaterade frågor.
Kvalifikationer
Du bör ha:
• goda kunskaper om och erfarenhet av antagningsarbete
• erfarenhet av schemaläggning och lokalbokning
• erfarenhet av myndighetsutövning samt kunskap om gällande regelverk
• god administrativ förmåga
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• goda kunskaper om och erfarenhet av antagningsarbete vid universitet/högskola
• erfarenhet av schemaläggning och lokalbokning i TimeEdit
• goda förvaltningsrättsliga kunskaper
• erfarenhet av arbete i följande system: NyA webben, Gubas, Ladok, Canvas, Gudok och Microsoft 365.
• erfarenhet av arkiv/diarieföring
Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet, förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Du har hög servicekänsla men kan också sätta gränser och prioritera, särskilt i perioder av hög arbetsbelastning. Du är lugn och pedagogisk i stressiga situationer och bidrar till en positiv gemensam arbetsplats. Du bör ha förmåga att förstå och dra relevanta slutsatser kring olika typer av ibland komplex information och utifrån det skapa kvalitativa underlag till verksamheten. Du är pedagogisk och kan både muntligen och skriftligen förklara processer och regelverk. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
I nuläget sker ett nybyggnadsprojekt där hela Konstnärliga fakulteten kommer att samlas intill Götaplatsen. Inflyttning i Konstnärliga kommer att ske etappvis under 2025 och 2027 då Konstnärliga fakulteten flyttar in i ett nyrenoverat och nybyggt hus.
Högskolan för scen och musiks nav med administration och ledning finns i nuläget på Eklandagatan 86. Undervisningen sker dessutom på ytterligare tre andra adresser.
Intervjuer kommer att ske den 21 och 22 juni.
Anställning
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Omfattning: 100% av heltid
Tillträde: 2023-08-14 eller enligt överenskommelse
Placering: Högskolan för scen och musik
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Katrin Enoksson, administrativ chef. Tfn: 0766–181199. Email: katrin.enoksson@hsm.gu.se
Magdalena Eldh, personaladministratör Tfn: 031-786 4010. Email: magdalena.eldh@hsm.gu.se
Info om HSM: www.gu.se/scen-musik
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.