OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är en högskola i utveckling. GIH är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, prestationsutveckling, fysisk aktivitet och hälsa. Vi utbildar lärare i skolämnet idrott och hälsa, såväl som tränare, sport managers, idrottsvetare och forskare. Vi bedriver forskning med hög kvalitet och samhällsrelevans inom ämnet idrottsvetenskap med fokus på människan i rörelse. Vid GIH arbetar och studerar 160 medarbetare och 1 400 studenter. Högskolan är belägen i centrala Stockholm i nära anslutning till Stockholms Stadion och ett stort idrotts- och friluftsområde.Utbildnings-och forskningsadministrativa avdelningen som är en del av förvaltningen består av 10 personer. Vi arbetar bland annat med antagning, examen, studiedokumentation (Ladok), studie- och karriärvägledning, studentutbyte och stöd till studenter, nämnder och institutioner.
Du kommer att arbeta i den del av avdelningen som arbetar med myndighetsutövning och systemstöd. Här ingår antagning till kurser och program på grund-och avancerad nivå, utfärdande av examen- och kursbevis, systemförvaltning och systemadministration av studiedokumentationssystemet Ladok och utbildningsdatabasen KursInfo.
Arbetsuppgifter
På GIH får du möjlighet att arbeta i en bred roll tillsammans med engagerade kollegor med olika bakgrund och professioner. GIH är ett lärosäte som värnar om att ge plats för kvalitet, engagemang och nytänkande. Vi erbjuder dig en tjänst där du har stort utrymme för utveckling och kreativitet i en platt organisation med mycket energi och entreprenörsanda.
Som utbildningshandläggare kommer du att främst att arbeta med GIH:s antagning till högskolans utbildningsprogram och kurser både på grundnivå och avancerad nivå. Du kommer även att granska grundläggande behörighet för sökande till forskarutbildningen. Arbetet omfattar kvalificerad handläggning, administration och information samt utveckling av utbildningsadministrativa processer. Dessutom ingår att pröva ansökningar om reell kompetens, fatta beslut om anstånd med studiestart samt hantera överklagandeärenden i antagningsfrågor med mera.
Du kommer även att få arbeta en del i högskolans studiedokumentationssystem Ladok där du tillsammans med andra handläggare på avdelningen stödjer användare vid institutionerna. Även andra arbetsuppgifter inom avdelningen kan förekomma.
Behörighetskrav
Behörig att anställas är den som har:
• Avlagd akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Förmåga att samarbeta samt den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för anställningen vilket bland annat beskrivs i GIH:s medarbetarskapspolicy.
Bedömningsgrunder
För denna anställning har följande bedömningsgrunder fastställts:
• Mycket stor vikt kommer fästas vid erfarenhet av arbete med antagning vid universitet - och högskola och i antagningssystemet NyA
• Mycket stor vikt fästs vid personlig lämplighet för anställningen, där vi ser att du som person är självständig, strukturerad, tydlig, har en god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga samt har en god pedagogisk förmåga.
• Vikt fästs vid erfarenhet av studiedokumentationssystemet Ladok.
Varaktighet/Arbetstid
Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Sysselsättningsgraden motsvarar 100 % av heltid. Sex månaders provanställning tillämpas vid tillsvidareanställningar.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsförfarande
Du ansöker via vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". Handlingar bifogas elektroniskt och ska vara i word- eller pdf-format. Ansökan ska innefatta följande handlingar:
• sammanställning av utbildningar, anställningar, pedagogiska, vetenskapliga och administrativa meriter samt ledningsuppdrag (CV),
• personligt brev.
Ansökan ska vara GIH tillhanda senast den 26 december 2023.
Åberopade meriter ska kunna intygas vid anmodan.
GIH verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nilsson, Chef för avdelningen för Kommunikation, IT och fastighet
070 092 41 33
Anna Ekenberg, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 02
Marjan Pontén, Facklig företrädare, OFR-ST
08-120 538 17
Björn Sandahl, Förvaltningschef
08-120 537 04
Marie Nyberg, Enhetschef
0812053768
Suzanne Lundvall, Prefekt
070-772 89 01
Katarina Offnegårdh, Avdelningschef
08-120 53 827
Christine Dartsch, Föreståndare
0706202620
Kerstin Hamrin, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 16