OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är världens äldsta moderna idrottshögskola. Lärosätet ligger vid Stockholms Stadion och är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, fysisk aktivitet och hälsa. Här utbildas lärare i idrott och hälsa, tränare, hälsopedagoger, sport managers, idrottsvetare och forskare. GIH bedriver idrottsvetenskaplig forskning, i nära samarbete med andra lärosäten och intressenter i samhället, på både nationell och internationell nivå. GIH har idag cirka 150 medarbetare och 1 400 studenter.
Utbildnings- och forskningsadministrativa avdelningen som är en del av förvaltningen består av tio personer. Vi arbetar med bland annat antagning, examen, studiedokumentation (Ladok), utbildningsdatabas (KursInfo), studie- och karriärvägledning, personal- och studentutbyte, administrativt stöd till nämnder och instititutioner.
Arbetsuppgifter
På GIH får du möjlighet att arbeta i en bred roll tillsammans med engagerade kollegor med olika bakgrund och professioner. GIH är ett lärosäte som värnar om att ge plats för kvalitet, engagemang och nytänkande. Vi erbjuder dig en tjänst där du har stort utrymme för utveckling och kreativitet i en platt organisation med mycket energi och entreprenörsanda.
Som utbildningshandläggare kommer du att arbeta med studiedokumentationssystemet Ladok och i utbildningsdatsabasen, KursInfo. Du kommer att delta i arbetet med att förvalta och utveckla systemet och de studieadministrativa processerna som systemen stödjer.
Du kommer även att få arbeta med behörighetsgranskning av program och kurser, handläggning av tillgodoräknanden och undantag från behörighetsvillkor (sk dispenser).
I dina arbetsuppgifter kommer det även att ingå att utarbeta riktlinjer inom området och ta fram statistiska underlag till årsredovisning och högskolans dimensioneringsråd samt ansvara för vissa texter i årsredovisningen och andra förekommande arbetsuppgifter inom avdelningens verksamhet.
Behörighetskrav
Behörig att anställas är den som har:
• Minst gymnasieexamen
• Förmåga att samarbeta samt den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för anställningen vilket bland annat beskrivs i GIH:s medarbetarskapspolicy
Bedömningsgrunder
För denna anställning har följande bedömningsgrunder fastställts:
• Mycket stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet av studieadministrativa system då särskilt vid arbete i KursInfo eller annan utbildningsdatabas och studiedokumentationssystemet LADOK samt erfarenhet av antagningsarbete.
• Mycket stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och kommunkationsförmåga.
• Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet, där vi ser att du som person är självständig, strukturerad, initiativrik och har en god pedagogisk förmåga.
• Stor vikt läggs vid erfarenhet av behörighetsgranskning för program, fristående kurser och kurser inom program
• Stor vikt lägs vid läggs vid erfarenhet av att ta fram statistiska underlag samt arbete med årsredovisning.
• Vikt läggs vid utbildning på högskolenivå.
• Vikt lägg vid förmåga att kunna utrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift.
Varaktighet/Arbetstid
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Sysselsättningsgraden är heltid. Sex månaders provanställning tillämpas vid tillsvidareanställningar.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsförfarande
Du ansöker via vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". Handlingar bifogas elektroniskt och ska vara i word- eller pdf-format. Ansökan ska innefatta följande handlingar:
• sammanställning av utbildningar, anställningar, pedagogiska, vetenskapliga och administrativa meriter samt ledningsuppdrag (CV),
• personligt brev.
Ansökan ska vara GIH tillhanda senast den 17 maj 2021.
Åberopade meriter ska kunna intygas vid anmodan.
GIH verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nilsson, Chef för avdelningen för Kommunikation, IT och fastighet
070 092 41 33
Anna Ekenberg, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 02
Marjan Pontén, Facklig företrädare, OFR-ST
08-120 538 17
Björn Sandahl, Förvaltningschef
08-120 537 04
Marie Nyberg, Enhetschef
0812053768
Suzanne Lundvall, Prefekt
070-772 89 01
Katarina Offnegårdh, Avdelningschef
08-120 53 827
Christine Dartsch, Föreståndare
0706202620
Kerstin Hamrin, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 16