OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu handläggare till vårt team i vår utbildningsverksamhet, ordningsvaktsutbildningen med placering i Malmö. Vi söker dig som är självständig, gillar att skapa förtroendefulla relationer och att samarbeta med andra. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningens främsta uppgift bli att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chef- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda likväl som myndighetens biblioteks- och kunskapstjänst.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare arbetar du med handläggning av utbildningsuppdraget kopplat till ordningsvaktsverksamheten i första hand. Du kommer att vara en aktiv part med att planera och genomföra och följa upp utbildningsinsatser. Du arbetar även med urval, intervjuer och tester som är kopplade till uttagning av utbildningsplatser. Du arbetar självständigt med att samverka med utbildare, samordnare och interna parter. Vidare arbetar du med administration av ekonomi och utbildningsadministrativa system. Resor kan förekomma i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieutbildning alternativt motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av administration inom tex: fakturering, hantering av fakturor och planering eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• B körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system som tex Pär, Heroma, UBW
• Erfarenhet av att arbeta med urval inför utbildning
• Erfarenhet av att handlägga utbildningar i utbildningsplattform
• Erfarenhet av att ha arbetat inom en offentlig och politiskt styrd organisation
Personliga egenskaper
För att nå framgång i rollen ser vi att du är självständig, har ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd för olika behov och tycker om att arbeta i grupp för att uppnå gemensamma mål. Vi ser även att du har en god förmåga att organisera och planera ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Malmö
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 november 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75