Utbildningskoordinator / Learning & Developement till CRAMO

Utbildningskoordinator / Learning & Developement till CRAMO

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Cramo har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Cramo en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Cramo grundades 1953 och är ett av Europas största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster. Tillsammans är Cramo och Boels Rental verksamma i sjutton länder, som helhetsleverantör av maskinuthyrning hjälper de små och stora företag i byggbranschen. Som ett av de ledande uthyrningsföretagen i Sverige med över 90 depåer och ca 900 anställda över hela landet, omfattar verksamheten såväl korttidsuthyrning av enstaka maskiner som totalåtaganden i större projekt, fullserviceåtaganden på flerårsavtal och outsourcinglösningar.

På Cramo blir du en del av en arbetsplats som präglas av gemenskap, med en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där de stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Du erbjuds en utvecklande arbetsplats med positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Arbetsuppgifter:

I rollen som utbildningskoordinator blir du en del av Carmos HR-team på 12 personer, och tillhör deras område Learning & Developement. Där ditt primära ansvar innebär att praktiskt koordinera och administrera utbildningar och event i nära samarbete med Cramos L&D Manager som ansvarar för det strategiska arbetet. Det är en bred roll med många interna kontaktytor, där du samarbetar med medarbetare och chefer i organisationen vad gäller olika utbildningsfrågor.

• Administrera interna utbildningar i Cramos LMS, Talentsoft och integration med våra övriga system samt utbildningskatalog.
• Delta i den digitala utbildningsproduktionen och producera kvalitativa interna utbildningar i anpassade format, så som; e-learning, mobile/nano-learning, streamad video, face-to-face sessioner etc.
• Sammanställa statistik för de olika utbildningsinsatserna till chefer och andra intressenter.
• Säkerställa uppföljning och rapportering av obligatoriska utbildningar.

Tillsammans med Cramos L&D Manager kommer du även vara delaktig i övriga viktiga strategiska initiativ och HR processer, såsom onboardingprocess, utvecklingssamtalsprocess, karriärsutveckling, kompetensförsörjning samt Successions- och talangarbete. För rätt person finns det goda möjligheter till utveckling hos Cramo, och i denna roll erhåller du friheten att ta initiativ till nya projekt och idéer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Mycket god datorvana och goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Meriterande med avslutad högskole-/universitetsutbildning inom relevant område

För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad doer som trivs med att självgående driva ditt arbete framåt. Du är erkänt duktig på att etablera och underhålla goda relationer med olika intressenter på ett professionellt sätt. Därtill tilltalas du av att sätta dig in i en verksamhet och att utifrån en förståelse för affär och affärsnytta leverera skräddarsydda utbildnings- och utvecklingsinsatser i enlighet med mål och förväntningar. Du motiveras av att leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se resultatet av arbetet du lägger ner.

Övrig information:

Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm, Solna. Hybrid, med goda möjligheter till hemarbete.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

HR-strateg, kompetensförsörjning

HR-strateg, kompetensförsörjning

28 november 2024

HR Business Partner Hitachi Energy

HR Business Partner Hitachi Energy

28 november 2024

HR-Strateg

27 november 2024