OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vår klient söker utbildningskoordinator som ska ansluta till teamet inför en stor implementeringsperiod inom organisationen.
Som utbildningskoordinator är ditt ansvar att kommunicera med olika intressenter för att identifiera utbildningsbehov och planera utvecklingsprogram för både team och individer. Du kommer att hantera, designa, utveckla, samordna och planera genomförandet av samtliga utbildningsprogram. Arbetet är 100% på distans.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter kommer följande ingå:
- Kartlägga årliga utbildningsplaner för olika användargrupper inom programmet tillsammans med teamledaren
- Marknadsföra tillgängliga utbildningar till deltagargrupper och tillhandahåll nödvändig information om sessioner
- Genomföra organisationens utbildningsbehovsbedömning och identifiera eventuella kunskaps- eller kompetensgap
- Samla in feedback från utbildare och deltagare efter varje utbildningssession och sammanfatta resultaten
- Hålla utbildningsdatabasen och träningsregister uppdaterade
- Anskaffa utbildningslokaler, catering och utrustning, både internt och externt
- Kommunicera med deltagare via e-post och Sharepoint inför utbildningstillfällen
- Samordna med utbildare gällande planering och genomförande av utbildningar och material
- Hantera "NextGen PLM"-utbildningsinkorgen
- Koordinera deltagarnas åtkomst till utbildningsmiljön
Kvalifikationer
- Avancerade organisatoriska färdigheter med förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
- Stark känsla av ansvar för individuella och teamets leveranser
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter
- Praktisk erfarenhet av att koordinera flera event i en företagsmiljö
- Förmåga att snabbt lära sig hantera system för lärandehantering och webbaserade verktyg
- Erfarenhet av hela utbildningscykeln (behovsbedömning, koordinering, övervakning och utvärdering)
- Goda kunskaper om både traditionella och moderna utbildningsmetoder och tekniker
- Kandidatexamen inom utbildning, HR eller liknande område
- Erfarenhet av MS Office
- Arbetsspråk: Svenska och engelska
Du är strukturerad, kommunikativ och har förmågan att anpassa sin kommunikation till olika intressenter. Du bör kunna prioritera teamets leveranser och hantera flera uppgifter samtidigt. Erfarenhet av olika projekt, såsom systemutbildning, ledarskapsutbildning och utveckling av mjuka färdigheter, är en fördel.
Villkor
Tjänsten är på heltid där du blir anställd av Q och arbetar på uppdrag hos klient.
Startdatum: 14 oktober 2024
Slutdatum: 30 juni 2025
Plats: Distansarbete i Sverige
Vänligen notera att vi erbjuder löpande rekrytering, vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Om du är intresserad, rekommenderar vi att du ansöker omgående där ditt CV behöver innehålla uppgifter att skall-kraven är uppfyllda.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.