Utbildningskoordinator till FAR AB i city

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med att skapa de bästa förutsättningarna för kursdeltagare och lärare? Drivs du av ordning och struktur? Är du lösningsorienterad, flexibel och har fallenhet för att arbeta med både högt och lågt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker för vår kund FAR en utbildningskoordinator/projektledare till deras kontor vid Kungsbron. Som en av fem utbildningskoordinatorer har du ansvar för arrangemanget kring kurser såsom kontakt med föreläsare och deltagare, att planera tillfälle och plats, ta emot anmälningar, utvärdera och fakturera. I samråd med produktchef arbetar du med marknad- och säljfrågor, budget och kursutveckling. Du kommer vara en del av ett glatt och hjälpsamt gäng som arbetar hårt med de egna utbildningsområdena men med en stor portion laganda.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
- Att ha en koordinerande roll med daglig kontakt med medlemmar och kunder, produktchefer och föreläsare.
- Bokning av föreläsare och kurslokaler för respektive kurs.
- Hantera olika utskick i form av kursinbjudningar, deltagarlistor, kursutvärderingar samt sammanställning av dessa.
- Hantering av kurskostnader och fakturering

Arbetets omfattning
Heltid, 37,5 h/veckan. Start september 2017
Tjänsten är tillsvidare med 6 månader provanställning. Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att anställningen sker direkt hos FAR.

Kundföretaget
FAR är branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare. I näringsliv och samhälle är få saker så viktiga som kunskap och förtroende. Vår bransch förändras ständigt och kompetensutveckling är avgörande för att vara framgångsrik. Vi på FAR vet vad som krävs för att möta förändringar och vi erbjuder dig ständigt uppdaterad kunskap som lyfter både din karriär och ditt företag. Vi är den ledande leverantören i Sverige av kvalificerad utbildning inom revision, redovisning, skatt och controlling. Varje år utbildar sig fler än 11 000 personer på någon av våra över 100 utbildningar och 300 utbildningstillfällen. Våra lärare är lika mycket inspiratörer som föreläsare. De tillhör alla de främsta inom sitt yrke och har mångårig erfarenhet som ger en värdefull inblick i hur teorier och modeller kan fungera ute på företag och organisationer.


Din profil
Kompetenskrav
Vi tror att du är gymnasieutbildad och det är meriterande om du har läst en ekonomisk inriktning. Du har minst två-tre års erfarenhet av administrativt arbete. Det är viktigt att du har datavana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Excel.

Personliga egenskaper
Du klarar av att arbeta självständigt med ansvar för både helhet och detaljer. Du är strukturerad och drivande, men också nyfiken och lyhörd. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi söker dig som är trygg i dig själv och din förmåga. Du klarar av att arbeta självständigt och tycker om administrativa arbetsuppgifter.

För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.

Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 juni 2017

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


13 november 2024

Är du en projektadministratör som tycker om att samarbeta?

Är du en projektadministratör som tycker om att samarbeta?

13 november 2024

Registrator till avdelningen för infrastruktur

Registrator till avdelningen för infrastruktur

12 november 2024

Utbildningsadministratör

Utbildningsadministratör

11 november 2024