OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som trivs i en administrativ roll med många kontaktytor! Tycker du om att koordinera, strukturera och sätta upp effektiva processer? Vill du ha en tjänst där du även får dra nytta av din sociala kompetens? Här erbjuds du en mix av administration, koordinering, interna och externa kontakter samt utveckling av arbetssätt och rutiner.
Om tjänsten
I din roll som utbildningskoordinator/administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära administration kopplat till utbildningsverksamhet samt personalrelaterad administration. Du kommer att ha kontakt med företag kring praktikplatser (uppsökande kontakter och koordinering) samt vara ett administrativt stöd till lärare. Vidare kommer du att administrera och koordinera vid planering och genomförande av externa utbildningar (bokning av resor, hotell, lokaler, samordning med kunder kring schema/kursplanering).
Rollen präglas av många interna och externa kontaktytor vilket gör att det är viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer. Tjänsten är bred, vilket innebär att du behöver kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt kunna skapa rutiner och sätta upp egna processer. För rätt person finns möjlighet att utvecklas sett till arbetsuppgifter och ansvar.
Om dig
För att lyckas i rollen krävs det att du har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt, såsom att söka information på Intranät och ta kontakt med kollegor, kunder, verk och myndigheter för att inhämta information samt delge information eller kalla till möten. Du behöver även ha god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter då det finns vissa deadlines att förhålla sig till. Vidare söker vi en person som har lätt för att samarbeta med andra människor och som gillar att ge god service! Du har social kompetens och är utåtriktad och är inte rädd för att skapa nya relationer. Vi tror att du trivs i en entreprenöriell miljö där uttrycket "frihet under ansvar" är centralt, här har du har möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på ditt arbete.
Viktigt för tjänsten
• Gymnasieexamen. Eftergymnasial examen är meriterande men inget krav.
• Mycket god datorvana. Van att jobba strukturerat i mail, Word, PowerPoint, Excel mm. Meriterande att ha jobbat i något affärssystem.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.
• Erfarenhet av administration, med fördel där koordinering och telefonkontakter förekommit
Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och du får en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på minst sex månader men för rätt person är målsättningen att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofia Gillberg via Adecco 010 – 173 73 00, sofia.gillberg@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147