OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sälj & Marknadshögskolan, grundat 1996, är en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning inom försäljning och marknadsföring. Vår verksamhet utgörs till stor del av yrkeshögskoleutbildning men vi bedriver även onlineutbildningar samt utbildningar för företag. Genom ett nära samarbete med branschen säkerställs att våra utbildningar håller hög kvalitet och motsvarar arbetsmarknadens behov. Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, Norra Europas ledande utbildningsföretag.
Vill du bli en del av vårt härliga gäng? Nu har du chansen! Vi söker en driven och engagerad utbildningsledare till vårt team i Göteborg med anledning av expansion. Som utbildningsledare hos oss ansvarar du för våra befintliga utbildningar inom yrkeshögskolan.
Om tjänsten
Som utbildningsledare hos oss är du en av många nyckelspelare i vår organisation. Under en arbetsvecka samverkar du dagligen med andra utbildningsledare och administratör och är den primära kontaktpersonen för många av våra studerande och utbildare. Därför är det viktigt att du kan bemöta personer på ett professionellt sätt och att du aktivt bidrar i det gemensamma arbetet. Arbetsuppgifterna är många och varierade, inom både projektledning, administration och enklare IT, varför du bör kunna prioritera och strukturera din arbetsdag på ett effektivt sätt, samtidigt som du är noggrann och strävar efter att uppnå bästa resultat för din utbildning och för verksamheten i stort.
Du kommer att ingå i ett team med tre andra utbildningsledare, en administratör, en affärsutvecklare och din chef på plats. På vårt kontor i Stockholm finns ytterligare fyra utbildningsledare och en administratör.
Arbetsuppgifter
• Uppdraget innebär att planera, bemanna och kvalitetssäkra utbildningarna.
• Administration och samordning gällande de studerande samt utbildningens ledningsgrupp.
• Samordna, följa upp och utveckla utbildningen på nationell nivå.
• Kontinuerlig kontakt och uppföljning med inblandade intressenter såsom studerande och myndighet.
• I samarbete med administratör administrera betygsrapportering internt och myndigheter, sköta kontakten med myndigheter
• Hantera lättare administration av vår studerandeplattform och enklare former av olika IT-system.
Din bakgrund
Vi söker dig som har lägst yrkeshögskole-/högskolekompetens. Du har relevant erfarenhet inom projektledning och har en servicemedveten inställning till ditt arbete. Då du kommer att arbeta med flera olika datorsystem är god datorvana och goda kunskaper i Office-sviten ett krav. Är du nyfiken på nya digitala lösningar och vill vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av vårt digitala arbetssätt så är det stort plus.
Det är starkt meriterande med tidigare erfarenhet av administration till Myndigheten för Yrkeshögskolan samt Centrala Studiestödsnämnden (CSN).
Din svenska är mycket god i tal och skrift. Vi ser gärna manliga sökande för en jämnare könsfördelning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. En medarbetare hos oss bör vara strukturerad, noggrann, socialt trygg och trivas med snabba omställningar. Vi i teamet är lagspelare och ser att du som söker tjänsten delar vår syn på samarbete och gemenskap som nycklar till en trevlig arbetsmiljö och framgångsrikt arbete.
Anställningstyp
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, till 31 mars 2021, med chans till tillsvidareanställning redan från januari 2021. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och Unionen/SI. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontakt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med utbildningschef Emma Olau, emma.olau@smhsverige.se, tel: 010-142 13 47.
Varmt välkommen med din ansökan!