OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.
Välkommen till Frans Schartaus Handelsinstitut
Frans Schartaus Handelsinstitut bedriver eftergymnasial yrkeshögskoleutbildning inom ramen för yrkeshögskola.
Våra utbildningar skapas och genomförs i nära samarbete med arbetslivet. När du jobbar hos oss arbetar du för en av Sveriges största arbetsgivare, Stockholms stad. Vi har idag 17 olika YH-utbildningar.
Vår värdegrund vilar på omtanke, öppenhet, jämställdhet, mångfald och hållbar utveckling och vår filosofi är att skapa en organisation där vi lär av varandra och andra. Du ingår i en organisation tillsammans med rektor, biträdande rektor, utbildningsledare, lärare/konsulter och administrativ personal. Vi har ett 100-tal undervisande konsulter knutna till skolan. Tillsammans bidrar vi alla till ett gott klimat.
Vi söker nu en utbildningsledare för utbildningen Revenue Management & Dataanalyst som delar vår värdegrund och filosofi. Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år. Vi erbjuder dig en miljö med ambitiösa och engagerade kollegor belägen i fina lokaler på Södermalm, nära Skanstull.
Läs gärna mer om oss på www.schartau.se
Ditt uppdrag som utbildningsledare
Som utbildningsledare är du ansvarig för en eller flera utbildningar. Din närmaste chef är rektorn på skolan. I rollen som utbildningsledare till vår YH-utbildning Revenue Management & Dataanalyst ansvarar du för att:
- skapa och underhålla branschkontakter samt arbeta med omvärldsbevakning
- kontinuerligt följa upp och implementera styrdokument från bland annat Myndigheten för yrkeshögskola (MYH)
- delta i ansökningsprocessen vad gäller omsök och utveckling av helt nya YH-utbildningar
- ha visst budgetansvar och hantera administrativa uppgifter kopplade till rollen som utbildningsledare
- säkerställa att studerande får relevanta kunskaper, färdigheter och kompetenser för att bli anställningsbara efter examen
- ansvara för pedagogisk styrning samt bedömning och validering av lärande
- kontinuerligt följa upp och utveckla kvalitetsarbetet, delta aktivt i arbetsgrupper och andra viktiga fokusområden för vår verksamhet
- säkerställa att de kursplaner som ledningsgruppen ska fastställa, skapas och utgår från de nationella och europeiska ramverken SeQF och EQF
- arbeta med andra utbildningsövergripande administrativa arbetsuppgifter.
Du är de studerandes kontaktperson, ledningsgruppens verkställare och ansvarig för att lärarna levererar. Du arbetar tätt med främst utbildningsledaren för YH-utbildningen Hotel Management men också nära övriga utbildningsledare samt administrativa stödfunktioner.
Ditt arbete som utbildningsledare granskas av Myndigheten för yrkeshögskolan via olika tillsyner samt Frans Schartaus Handelsinstituts interna kvalitetsprocess.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- aktuell arbetslivserfarenhet inom besöksnäringen, gärna med arbetsuppgifter inom Revenue Management
- högskoleutbildning eller en eftergymnasial YH-utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant
- erfarenhet av att ha arbetat i en ledande roll
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Vi ser det som meriterande om du har:
- pedagogisk bakgrund eller erfarenhet
- erfarenhet av att ha arbetat i digitala lärplattformar
- erfarenhet av att ha arbetat med YH-utbildningar
- ett etablerat branschnätverk inom besöksnäringen och känner dig bekväm i kontakten med arbetslivets företrädare.
För att trivas i rollen är det viktigt att du har god ledarskapsförmåga och ett coachande förhållningssätt. Du skapar engagemang och delaktighet samt är lyhörd och kommunicerar på ett smidigt och konstruktivt sätt. Som person har du mod att agera efter din egen övertygelse och du håller dig uppdaterad om vad som händer inom yrkeshögskolan och arbetslivet. Du är van att arbeta mot mål och styrs av mål- och resultattänk i prioriteringar och agerande. Du är entreprenöriell, ansvarsfull och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller tidsramar. Då det förekommer arbetstoppar är det viktigt att du är en lugn och stabil person som kan hantera periodvis ökande belastning på ett bra sätt. Du är en god administratör och trivs också med den typen av arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.