OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven utbildningssamordnare till HR-enheten.
Du kommer att vara underställd enhetschef HR och tillhöra HR-teamet som består av 5 kollegor som arbetar med att stötta cheferna inom Omsorgsförvaltningen i HR-relaterade frågor.
Som utbildningssamordnare kommer du att vara del i utvecklingen av våra processer vad gäller bland annat introduktion, kompetensutveckling och samordning av olika utbildningsinsatser.
Det här erbjuder vi dig!
Du kommer att vara förvaltningens kontaktperson och ansvarig för samverkan med interna och externa utbildningsanordnare, bl. a genom att samordna APL- platser. Du kommer även att ansvara för att utveckla system, rutiner och mallar kopplat till kompetensutveckling. Du omvärldsbevakar, planerar och samordnar utbildningsinsatser för omsorgspersonal och legitimerad personal. Du kommunicerar, informerar och håller ihop uppgifter kopplade till statliga satsningar för kompetensutveckling.
Tjänsten är en projektanställning med start från och med 2023-05-01 till och med 2024-04-30.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, företrädesvis inom PA/HR, vårdpedagogik, studie- och yrkesvägledning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Då uppdraget till stor del innefattar arbete i våra olika system krävs det att du har en god datorvana.
Erfarenhet av självständigt arbete med utbildnings- och kompetensförsörjningsfrågor krävs.
Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor och/eller äldreomsorg, LSS-verksamhet.
För jobbet behöver du B-körkort.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-arbetsmarknad/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/var-medarbetar--och-ledarpolicy
Övrigt
Intervjuer är planerade med första intervju 14/3 och andra intervju 21/3.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning, stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!