OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsvidar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Utrymme för utveckling - på riktigt
Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare.
Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av förvaltningarna i Östersunds kommun och arbetar på uppdrag av Vård- och omsorgsnämnden. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. De främsta målgrupperna är äldre personer och personer med funktionsnedsättning samt deras anhöriga. För att kunna säkerställa att vi även i framtiden kan ge en god vård och omvårdnad är det av största vikt att vi säkerställer att vi har kompetenta och engagerade medarbetare i våra verksamheter. Förvaltningen har därför ett stort behov av att säkra och utveckla kompetensutveckling för sin personal.
ARBETSUPPGIFTER
Som utbildningssamordnare inom vår förvaltningen är du en mångsysslare inom området kompetensutveckling. Vi arbetar både med traditionella utbildningstillfällen från vår egen verksamhet och med externa föreläsare/ utbildare. Vi är en förvaltning med ambition att utveckala vår kunskapsinhämtning och vårt lärande och arbetar därför också med att erbjuda mer webbaserat material.
Du kommer tillsammans med kollegor att samordna, utveckla, administrera och ibland även ha ansvar för att genomföra förvaltningen egna introduktionsutbildningar eller liknande. Det innebär ett praktiskt arbete med löpande administrativa uppgifter såsom bland annat att hantera anmälningar, lokalbokning och kontakter med utbildare och deltagare. Arbetet innebär även att samordna de utbildningar som ska genomföras och du deltar också i utveckling och utvärdering av utbildningar. Beroende på din kompetens kan arbetet även komma att innehålla utveckling av nya lärformer, webbaserat lärande. Mycket arbete bedrivs i Saba Cloud som är vår kompetensportal för utbildningsadministration. Du arbetar på Enheten för Personal och kompetens utifrån enhetens uppdragsbeskrivning och i nära samverkan med andra funktioner.
KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet och bred kunskap kring arbete med utbildningsadministration och olika former av komptensutveckling. Det är värdefullt om du har dokumenterad pedagogisk erfarenhet och har kunskap och förståelse för hur utbildningar ska läggas upp. Har du även erfarenhet av att skapa webbaserade utbildningar är det värdefullt. I denna arbetsroll behöver du vara strukturerad, serviceinriktad, flexibel och samarbetsinriktad. Du har lätt att bygga kontakter och kan arbeta under eget ansvar.
Eftergymnasial utbildning samt administrativ erfarenhet och gärna med dokumenterad arbetslivserfarenhet från vård- och omsorgsförvaltningens verksamhetsområden. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Körkort erfordas.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver ej skickas med. Uppvisande av detta samt eventuell referensbegäran blir aktuellt vid eventuell intervju.