OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har erfarenhet av att planera och utforma utbildningsupplägg? Är du en erfaren utbildningssamordnare och söker ett uppdrag för hösten? Är du tillgänglig redan i september? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en utbildningssamordnare till vår kund Region Blekinge. Tjänsten är placerad i Karlskrona.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som utbildningssamordnare kommer du att arbeta fram en regional detaljplan för utbildning till hälso- och sjukvårdens slutanvändare.
Dina arbetsuppgifter är att:
Delta i projektmöten, arbetsmöten och vid behov projektledningsmöten inom Projekt Utbildning FVIS Blekinge.
Tillsammans med projektets projektledare samordna och delta i regionala aktiviteter inom FVIS programmet kopplat till utbildning.
Leda och samordna framtagandet av den regionala utbildningsplanen.
Säkerställa att eventuellt behov av regionspecifikt framtagande av utbildningspaket, utbildningsmaterial görs.
Tillsammans med ansvariga för utbildningslokaler och teknisk utrustning samordna och säkerställa förutsättningar inför och under utbildning av utbildare, utbildningsstöd och slutanvändare.
Samordna förberedelser inför utbildningsstart tillsammans med projektledare, de två utbildningsledarna och ansvariga för utbildningslokaler och teknisk utrustning inför utbildning av utbildare, utbildningsstöd och slutanvändare.
Planera, samordna och koordinera för att utbildning av utbildningsstöd samt slutanvändare sker på ett optimalt sätt.
Samordna och korrdinera utifrån utbildningsplanen under hela utbildningsperioden när utbildning av utbildare, utbildningsstöd och slutanvändare genomförs.
Löpande uppföljning av utbildningsplanen under hela uppdraget och tillsammans med projektets projektledare vid behov göra nödvändiga justeringar.
Ev. genomgå utbildning i grundutbildning av Cambio.
Koordinera och samordna utbildningsinsatsens genomförande och tillsammans med projektledaren ansvara för utbildningsinsatsen.
Analysera, säkerställa praktiska förutsättningar inför utbildning för utbildare och slutanvändarna.
Tillsammans med två utbildningsledare coacha utbildare inför och under slutanvändarutbildning och workshopsgenomförande
Dina egenskaper
För denna tjänst kommer stor vikt ligga på personlig lämplighet. Vi söker dig som har förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och proaktivt. Du är en driven lagspelare som känner ansvar för ditt uppdrag. För att trivas i rollen krävs att du har god kommunikationsförmåga, är flexibel, utåtriktad och positiv. Förmåga att se helheten, fånga upp och samordna behov i organisationen. Vi ser att du har erfarenhet av att planera och utforma utbildningsupplägg sedan tidigare.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av att planera och koordinera utbildning
Erfarenhet av att arbeta i team i större organisationer
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med flera uppgifter parallellt
Planering av utbildning inom hälso- och sjukvården
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31. Tillträde 2022-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik som kan nås på mejl teodor.nellvik@perido.se eller på telefon 072-301 4033. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33352 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/