OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 119 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar ca 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/nämnder i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Kommunkontorets HR-avdelning har drygt 35 medarbetare och arbetar främst med kommunövergripande HR-strategiska utvecklingsfrågor, löneadministration, förhandling och samverkan med de fackliga organisationerna.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är relativt nyexaminerad och vill bli vår administrativa hjälte på HR-strategiska enheten. Här får du möjlighet att ta stort ansvar och utvecklas, och du kommer utföra ett uppskattat arbete som underlättar för dina kollegor och verksamheten i stort.
Hos oss får du ett viktigt uppdrag där en central del är att ta ett administrativt ansvar för kommunens interna utbildningar. Du är en fixare med koll på läget som ser till att allt fungerar vad gäller lokaler, tider, anmälningar, intyg etc. Du är en social person som har nära dialog med alla utbildare och kan snabbt rycka ut om något behöver ordnas.
Du representerar kommunen i olika sammanhang till exempel på arbetsmarknadsdagar och i dina kontakter med föreläsare med flera.
Du är också personen som för Kommunkontorets del ombesörjer bland annat hantering av rekryteringsannonser i Visma recruit
Du arbetar i en rad olika IT-system och har huvudansvar för vissa av dessa, vilket innebär att du även underhåller och utvecklar användningen av dem.
I din roll ingår även övriga administrativa uppgifter såsom att beställa kontorsmaterial, boka konferenser etc. Om du är bra på att skriva protokoll och minnesanteckningar och är förtrogen med beslutsgången i offentlig verksamhet är detta ett plus.
KVALIFIKATIONER
Du har
• En samhällsvetenskaplig utbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete från yrkeslivet eller föreningslivet.
• Förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna och självständigt driva arbetet framåt.
• Mycket goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika system.
Du uttrycker dig mycket väl i såväl tal som skrift.
Du är en god ambassadör för verksamheten och riktigt duktig på att samarbeta och inspirera andra, och du får energi av att arbeta administrativt.
Du tar stort ansvar för ditt uppdrag, är strukturerad, noggrann och duktig på att finna lösningar.
Vi ser fram emot att träffa dig!
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bo Bergsten, enhetschef Resursenheten
046-35 53 43
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Helena Aghed, HR-utvecklingschef
046-35 53 08
Vinko Mikulic, HR-strateg
046-35 54 43
Jusek: Susanna Hansson
046-35 57 48
Vision: Cecilia Åkesson
046-35 70 39
SSR: Willy Karlsson
046-35 69 49
Christian Nyhlén, Mercuri Urval
040-669 75 76
Helen Ohlsson, förhandlings- och lönechef
046-35 53 50
Maria Olderius, bitr. lönechef
046-35 53 55